Reklama Ikei jak test ciążowy - sprawdza, czy dostaniesz zniżkę na dziecięce łóżeczko

W najnowszej reklamie prasowej szwedzkiego oddziału Ikei zastosowano niecodzienny koncept. Po jej zetknięciu z kilkoma kroplami moczu ciężarnej kobiety, informuje o zniżce na łóżeczko dla dziecka.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Reklama Ikei jak test ciążowy - sprawdza, czy dostaniesz zniżkę na dziecięce łóżeczko

Reklama pojawiła się w poczytnym szwedzkim czasopiśmie dla kobiet „Amelia”. Mechanika jej działania zbliżona jest do testu ciążowego, który pod wpływem zawartych w moczu hormonów występujących u ciężarnych pań zmienia kolor.

Tak samo działa reklama, z tym że zamiast zmiany zabarwienia, na kartce wyłania się informacja o rabacie na zakup łóżeczka dziecięcego.

Reklamę przygotowała agencja Åkestam Holst we współpracy z firmą Mercene Labs.

Sama agencja tak opisuje proces powstawania reklamy dla Ikea:

By interaktywne funkcje reklamy działały w rzeczywistości, musieliśmy dokonać kilku technicznych usprawnień. Pierwszym krokiem był test paskowy. Opiera się on na przeciwciałach, które przyczepiają się do hormonu hCG charakterystycznego dla ciąży – rezultatem jest zmiana koloru.By wyskalować tę technikę i zaadaptować ją na potrzeby formatu drukowanej reklamy, Mercene Labs wykorzystało doświadczenie w dziedzinie aktywnych materiałów powierzchniowych, które wykorzystywane są w diagnostyce.Ostrożna selekcja materiałów w połączeniu z kontrolowanymi przepływami kapilarnymi były kluczowe w odniesieniu sukcesu. Usprawnienia, do których zespół doszedł podczas prac nad tą kampanią mogą przydać się w przyszłej diagnostyce.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem