Reklama internetowa popularniejsza od prasowej

W 2006 roku, po raz pierwszy w historii, wydatki na reklamę internetową w Wielkiej Brytanii były większe od wydatków na reklamę w prasie.

The Guardian - km
The Guardian - km
Udostępnij artykuł:

Wynika z raportu Internet Advertising Bureau.

Nakłady na reklamę online w ubiegłym roku wzrosły o 41,2 procenta do poziomu 2,01 miliarda funtów. Internetowa reklama miała 11,4 procenta udziałów w rynku. Dla porównania w sektorze prasowym wzrost wyniósł zaledwie 0,2 procent, a wydatki sięgnęły 1,9 miliarda funtów (10,7 procent rynku).

Jeszcze gorzej ma się reklama telewizyjna, która zanotowała spadek o 4,7 procent, z nakładami rzędu 3,9 miliarda funtów. Cały rynek zanotował skromny wzrost na poziomie 1,1 procenta.

Udział internetowych reklam na rynku brytyjskim jest prawie dwa razy większy niż na całym świecie (5,8 procent). W USA reklama online ma około 7 procent udziałów w rynku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię