SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklama kinowa i radiowa w Polsce mocno w górę, tylko dzienniki ze spadkami

Tradycyjne media zarobiły w okresie od stycznia do maja br. 7,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. Największe wzrosty zanotowały indoor, kina i radio. Spadły natomiast przychody reklamowe dzienników.

Article

Wszystkie tradycyjne media zarobiły przez pięć pierwszych miesięcy tego roku na reklamach 12,6 mld zł (cennikowo, według danych Kantar Media). To 7,3 proc. więcej niż w tym samym okresie 2015 roku.

Największe wpływy tradycyjnie już wygenerowała telewizja, która zarobiła na emisji reklam 6,6 mld zł, co oznacza wzrost rok do roku o 1,4 proc.

Drugie pod względem przychodów z reklam medium - radio zwiększyło wpływy o 18,7 proc., do 2,4 mld zł.

W omawianym okresie reklamodawcy więcej pieniędzy wydali też w magazynach, kinach, na outdoorze i w indoorze. Wartość reklam w magazynach wyniosła 1,6 mld zł (o 15,7 proc. więcej niż rok wcześniej), w kinach - 709 mln zł (o 23,3 proc. więcej), na outdoorze - 641,3 mln zł (8,5 proc. więcej), a w indoorze - 22,5 mln zł (36,3 proc. więcej).

Mniej na reklamach zarobiły natomiast dzienniki - ich przychody spadły o 4,1 proc., do 598,2 mln zł.

Wpływy reklamowe mediów pozainternetowych

(dane cennikowe Kantar Media)

Wirtualnemedia.pl

I-V 2015

I-V 2016

 

Media

Wpływy

Wpływy

zmiana proc.

Telewizja

6 544 821 836 zł

6 636 868 751 zł

1,4

Radio

2 057 065 217 zł

2 442 033 276 zł

18,7

Gazety

623 665 120 zł

598 150 465 zł

-4,1

Magazyny

1 366 621 418 zł

1 580 833 311 zł

15,7

Outdoor

591 270 710 zł

641 246 425 zł

8,5

Kina

574 921 150 zł

709 003 487 zł

23,3

Indoor

16 531 450 zł

22 533 300 zł

36,3

Razem

11 774 896 901 zł

12 630 669 015 zł

7,3

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklama kinowa i radiowa w Polsce mocno w górę, tylko dzienniki ze spadkami

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl