SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama radiowa w górę o 25 proc. Eska Rock, Radio ZET i PR liderami wzrostu

W kwietniu br. polskie stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam 25 proc. więcej niż rok wcześniej. Najbardziej wzrosły przychody Eski Rock, publicznej Jedynki i Dwójki oraz Radia ZET.

Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych w kwietniu przekroczyły 300 mln zł. Liczone z autopromocją zwiększyły się w skali roku o 25,1 proc., a bez jej uwzględnienia - o 25,3 proc.

Wśród czołowych stacji przeważają duże wzrosty przychodów reklamowych. I tak Eska Rock (Grupa Radiowa Time) zarobiła o 83,4 proc. więcej niż rok wcześniej, Radio ZET (Eurozet) - o 69,6 proc., natomiast Jedynka i Trójka (Polskie Radio) - o 69,9 i 64,1 proc. Powyżej średniej dla wszystkich rozgłośni wzrosły też wpływy reklamowe Eski Łódź (Grupa Radiowa Time) - o 40,1 proc.

>>> Rekordowy spadek RMF FM, tracą też Radio ZET i Jedynka

Liderujące w segmencie radiowym RMF FM (Grupa RMF) zarobiło z reklam 12,5 proc. więcej niż przed rokiem. Przychody TOK FM (Agora) zwiększyły się o 19,3 proc., a Eski Poznań i Eski Warszawa (obie stacje: Grupa Radiowa Time) - o 13,2 i 9,3 proc.

>>> Złote Przeboje z największym wzrostem wśród sieci radiowych

Minimalny spadek wpływów reklamowych - 0,2 proc. - zanotowała Eska Wrocław (Grupa Radiowa Time), natomiast wyraźny - 23,3 proc. - Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Agora).

Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji)
 IV.2012IV.2011
RMF FM92 665 360 zł82 373 050 zł
Radio ZET63 128 770 zł37 209 121 zł
Program III Polskiego Radia17 124 560 zł10 433 120 zł
Program I Polskiego Radia9 052 470 zł5 328 690 zł
Eska Rock4 857 100 zł2 648 810 zł
TOK FM4 764 370 zł3 992 855 zł
Eska Wrocław4 575 786 zł4 585 884 zł
Eska Warszawa4 257 320 zł3 896 500 zł
Eska Poznań3 797 702 zł3 353 738 zł
Eska Łódź3 509 212 zł2 504 638 zł
Złote Przeboje Pogoda Warszawa2 835 738 zł3 695 211 zł
monitorowane stacje razem305 453 242 zł244 119 559 zł
 
monitorowane stacje razem - z autopromocją315 964 991 zł252 191 452 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja10 511 749 zł8 071 893 zł

Dołącz do dyskusji: Reklama radiowa w górę o 25 proc. Eska Rock, Radio ZET i PR liderami wzrostu

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lolek
rmf i radio zet - lista przebojow puszczona w replayu z przerywnikami na reklamy;]
odpowiedź
User
Kriss
Niestety Lolek, masz rację. Ale najwyraźniej tego oczekują słuchacze.
odpowiedź
User
ewa
słuchacze to niestety w większości durne pały, co pokazują badania...
odpowiedź