SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Znów drożeją reklamy w TV Republika. O ponad 70 proc.

Za spoty emitowane w TV Republika znów trzeba będzie zapłacić więcej. W marcowym cenniku stacji spoty w niektórych pasmach zdrożały względem lutego o ponad 70 proc. 

Biuro reklamy Polsat Media, które jest brokerem czasu reklamowego w Telewizji Republika podało właśnie ceny reklam na marzec w tej stacji. Spoty w niektórych pasmach podrożały o ponad 70 proc.

Obecnie najdroższa reklama kosztuje 14,1 tys. zł (cena netto, bez rabatów, dla spotu 30-sek.) i jest emitowana w bloku reklamowym przy serwisie informacyjnym “Dzisiaj” w poniedziałki. Od marca cena w tym paśmie tego dnia drożeje o 42,6 proc. i wynosi 20,1 tys. zł. 

Stawka dla emisji w tym samym paśmie we wtorek w marcu wynosi 18,3 tys. zł (+35,6 proc. względem lutego), w środę - 18,6 tys. zł (+67,6 proc.), w czwartek - 18 tys. zł (+42,9 proc.), w piątek 15,6 tys. zł (+15,6 proc.), w sobotę - 14,7 tys. zł (+75 proc.). 

Na niezmienionym poziomie pozostała cena spotów emitowanych przy niedzielnym wydaniu “Dzisiaj” - 11,1 tys. zł. W paśmie od godz. 17 do ok. godz. 21 ceny są na zbliżonym poziomie do tych obowiązujących w blokach bezpośrednio przy serwisie “Dzisiaj”.

Cenowa rekompensata?

To już kolejna podwyżka cen reklam w TV Republice. Jeszcze na początku stycznia tego roku każdy spot, niezależnie od pory emisji, kosztował maks. 550 zł. Gdy oglądalność stacji skoczyła, Polsat Media podniosło ceny ponad 20-krotnie jeszcze w styczniu, a potem znowu w lutym. 

Niewykluczone, że podwyżkami cen spotów TV Republika chce zrekompensować utratę reklamodawców, których na początku lutego było 6 razy mniej niż na przełomie listopada i grudnia. Obecnie jest to ok. 100 reklam w ciągu doby (łącznie z reklamami telezakupów), podczas gdy trzy miesiące temu było ich nawet 600. 

W znacznym stopniu przyczyniły się do tego decyzje wielu reklamodawców, którzy po ksenofobicznych wypowiedziach Jana Pietrzaka czy Marka Króla o imigrantach zaczęli wstrzymywać swoje kampanie na tym kanale. Wśród nich są m.in. IKEA i mBank, Tarczyński, Provident, Grupa OLX (serwis Otodom.pl), Adamed Pharma, Pyszne.pl, Żabka Polska, Carrefour, Kaufland, Wedel i inni. Z naszych informacji wynika, że spora część marketerów nie zamierza reklamować się w TV Republika w lutym, co może oznaczać, że liczba spotów na jej antenie spadnie jeszcze bardziej (chyba, że bloki reklamowe zostaną wypełnione autopromocją bądź reklamami np. “Gazet Polskiej Codziennie” i innych prawicowych mediów). W aktualnej ofercie Polsat Media, TV Republika jest włączona do 2 najpopularniejszych pakietów zakupowych kanałów tematycznych. Pierwszy z nich to Pakiet Ogólny, który liczy 85 kanałów tematycznych (czyli wszystkich w ofercie Polsat Media). Są w nim m.in. wszystkie własne kanały tematyczne Polsatu, stacje BBC, AXN, CBS, Canal+Sport, Puls, Stopklatka, 4Fun itp. Drugi pakiet to Pakiet Męski obejmujący 41 kanałów tematycznych. Są w nim m.in. takie stacje, jak Polsat News, Polsat Film, Polsat Sport, Czwórka, Eska TV, Puls, SPI Kino Polska, Canal+ Sport. 

Czytaj więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/reklama-tv-republika-podwyzka-bojkot

W znacznym stopniu przyczyniły się do tego decyzje wielu reklamodawców, którzy po ksenofobicznych wypowiedziach Jana Pietrzaka czy Marka Króla o imigrantach zaczęli wstrzymywać swoje kampanie na tym kanale. Wśród nich są m.in. IKEA i mBank, Tarczyński, Provident, Grupa OLX (serwis Otodom.pl), Adamed Pharma, Pyszne.pl, Żabka Polska, Carrefour, Kaufland, Wedel i inni. 

W aktualnej ofercie Polsat Media TV Republika jest włączona do dwóch najpopularniejszych pakietów zakupowych kanałów tematycznych. Pierwszy z nich to Pakiet Ogólny, który liczy 85 kanałów tematycznych (czyli wszystkich w ofercie Polsat Media). Są w nim m.in. wszystkie własne kanały tematyczne Polsatu, stacje BBC, AXN, CBS, Canal+Sport, Puls, Stopklatka, 4Fun itp. Drugi pakiet to Pakiet Męski obejmujący 41 kanałów tematycznych. Są w nim m.in. takie stacje, jak Polsat News, Polsat Film, Polsat Sport, Czwórka, Eska TV, Puls, SPI Kino Polska, Canal+ Sport.

TV Republika ze skokiem oglądalności

Według danych Nielsen Audience Measurement w styczniu br. średnia widownia minutowa TV Republika wynosiła 215 233 osoby, co dało 4,01 proc. udziału w rynku oglądalności. Rok wcześniej stacja miała 0,12 proc. udziału.

W 2022 roku Telewizja Republika zanotowała wzrost przychodów o 10,9 proc. do 19,53 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 228,1 do 33,8 tys. zł. Dodatnią rentowność osiągnęła dopiero drugi raz w swojej 10-letniej historii. W ciągu 11 lat działalności nadawca wiele razy sprzedawał swoje nowe akcje. Pod koniec 2022 roku przeprowadził 41. emisję walorów, objęły je wtedy spółki zarządzające tytułami prasowymi i internetowymi Tomasza Sakiewicza.

Dołącz do dyskusji: Znów drożeją reklamy w TV Republika. O ponad 70 proc.

27 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Prosta zasada
Ogladalnosc rośnie to i ceny rosną.
odpowiedź
User
Pod kloszem
Ciekawę, że nie ma podobnych artykułów mówiących o spadku cen reklam w TVP Info ze względu na trzykrotnie niższą oglądalność. Dlaczego sytuacja z TVP Info jest trzymana pod kloszem i nie jesteśmy codziennie informowani o reklamach i oglądalności tam tak, jak w Republice.
odpowiedź
User
Lolik
Reklam i tak nie ma i nie będzie. Nawet jak się uspokoili reklamodawcy nie zaryzykują swojej reputacji
odpowiedź