SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklamy tygodnia: Allegro, „Stop mowie nienawiści”, H&M, IKEA, Johnnie Walker (wideo)

W naszym cotygodniowym zestawieniu najciekawszych reklam mijającego tygodnia znalazły się tym razem dwie produkcje polskie i trzy zagraniczne. Wyróżniliśmy rodzime kampanie Allegro.pl i Fundacji Batorego oraz zagraniczne spoty promujące H&M, IKEA oraz Johnnie Walkera.

Kadr ze spotu „Stop mowie nienawiści” Article

Allegro.pl: „Czego szukasz?”

Takich jak ta kampanii jest póki co w Polsce niewiele. Trudno nie zauważyć jej w bloku reklamowym, bo kreacja filmu jest i zabawna i wzrusza, a znak reklamowanej marki pojawia się w nim dopiero na samym końcu.

Nowy spot Allegro.pl w ramach kampanii pod hasłem „Czego szukasz?”pokazuje mężczyznę, który w deszczowy wieczór odbiera córkę z lekcji muzyki. Wsiadając do samochodu, dziewczynka zauważa moknącego bezpańskiego psa. Mężczyzna, chociaż wyobraża sobie, jakie problemy będzie sprawiać zwierzak, postanawia go przygarnąć, co oczywiście cieszy córkę.

Wizerunkowa kampania Allegro.pl pod hasłem „Czego szukasz?” trwa od połowy sierpnia. Pierwszy spot pokazywał aranżowanie domu i późniejsze życie w nim rodziny z dziećmi.

Akcja reklamowa obejmuje telewizję (TVP1, TVP2, TVN, Polsat, kanały tematyczne), internet (m.in. Facebook i YouTube) oraz kina (Cinema City, Helios i Multikino).

Agencje: Bardzo (kreacja), Erik van Wyk (reżyseria), Cut Cut (produkcja), Universal McCann (media).


Johnnie Walker: „Joy will take you further”

Ten spot jest zwyczajnie niezwykły, inny niż wszystkie. Jakość jego kreacji koresponduje doskonale z jakością reklamowanej marki. Skutecznie przekonuje, że radość jest w życiu tym, co potrzebne jest każdemu do szczęścia.

Firma Diageo rozpoczęła największą w historii kampanię reklamową szkockiej whisky Johnnie Walker. W spocie występują aktor Jude Law, kierowca Formuły1 Jenson Button, zespół rockowy OK Go i meksykańska super modelka Montserrat Oliver.Hasło obecnej kampanii „Joy will take you further” jest ewolucją słynnego dotychczasowego hasła „Keep walking”. Stanowi nowe spojrzenie na osobisty rozwój, który zdefiniował filozofię marki ponad 15 lat temu i pomógł jej stać się numerem jeden wśród whisky na świecie.

Na podstawie informacji na temat tego, jak współcześni konsumenci postrzegają dzisiaj sukces zrodziła się koncepcja, że nie tylko sukces daje radość, ale że radość może być katalizatorem postępu, że jej odnalezienie we własnym życiu jest częścią recepty na osiągnięcie sukcesu.

Kampania pod hasłem „Joy will take you further/Keep walking” wystartowała jednocześnie w 50 krajach na świecie i ma dotrzeć do ok. 270 mln konsumentów.

W 90-sekundowym spocie pojawiają się znane postacie świata show biznesu: aktor Jude Law, kierowca Formuły1 Jenson Button, zespół rockowy OK Go, chiński aktor Zhao Wei. Obok nich w filmie reklamowym pojawili się także zwykli ludzie, którzy podzielają pogląd, że radość i szczęście w życiu mogą być siłą napędową sukcesu.

Kampania obejmuje emisję spotów w stacjach telewizyjnych, reklamy drukowane, materiały promocyjne w punktach sprzedaży oraz internet.

Agencja: Anomaly


IKEA: „Absolutnie podobny. Dostępny całkowicie za darmo”

IKEA udowodniła, że nad fajną ciekawą reklamą nie trzeba pracować miesiącami, czasem pomysły ad hoc, komentarze do bieżących wydarzeń rynkowych okazują się najbardziej trafione.

IKEA po raz kolejny daje prztyczka w nos koncernowi Apple, publikując reklamę jawnie kpiącą z jego produktów. Na plakacie IKEA proponuje zamiast elektronicznego rysika do nowego iPada swój sprawdzony tradycyjny ołówek, który stał się jednym ze znaków rozpoznawczych szwedzkiego koncernu.

Korzystając z okazji, że kilka dni wcześniej Apple na konferencji zaprezentował m.in. nowy tablet iPad Pro, wychwalając przy tym zalety przeznaczonego do niego rysika (zobacz szczegóły), IKEA zaprezentowała plakat, który jawnie kpi ze wspomnianego rysika.

Na plakacie przedstawiono dłoń trzymającą ołówek z napisem „IKEA” - przedmiot dobrze znany klientom salonów tej firmy, udostępniany przez nią do sporządzania notatek czy rysunków w sklepie. Hasło umieszczone powyżej zdjęcia głosi: „Absolutnie podobny. Dostępny całkowicie za darmo”. IKEA sugeruje w ten sposób, że oba narzędzia - jej prosty ołówek i zaawansowany rysik Apple’a - służą w gruncie rzeczy do tego samego. Różnica polega zaś na tym, że Apple Pencil będzie kosztował 99 dolarów, a ołówek z IKEA jest dostępny bezpłatnie.

To nie pierwszy raz, gdy IKEA w swoich reklamach odnosi się z przymrużeniem oka do produktów oferowanych przez Apple. We wrześniu ub.r. opublikowano spot, w którym Jorgen Eghammer, szef projektantów IKEA, sparodiował Jony’ego Ivy, wiceszefa Apple’a odpowiedzialnego za projektowanie najważniejszych urządzeń koncernu, opowiadając o nowym papierowym katalogu szwedzkiego producenta.

Za kreację nowego plakatu odpowiada oddział IKEA w Singapurze.


Fundacja Batorego: „Stop mowie nienawiści”

Ta kampania zasługuje na wyróżnienie dlatego, że porusza ważny problem społeczny. I to nie tylko w kontekście obecnej sytuacji z uchodźcami, ale ogólnie – w odniesieniu do codziennego życia.

Fundacja Batorego zaczęła kampanię społeczną zwracającą uwagę na problem mowy nienawiści wobec różnych grup społecznych i etnicznych. Akcja jest skierowana do osób w wieku 15-18 lat. Z badań przeprowadzonych przez Fundację Batorego wynika bowiem, że to właśnie młodzież dużo częściej niż dorośli styka się w swoim otoczeniu z mową nienawiści co sprawia, że jest bardziej narażona na jej szkodliwy wpływ, a jednocześnie ma coraz większe przyzwolenie na jej stosowanie

Głównym elementem kampanii „Stop mowie nienawiści” jest spot pokazujący, jak młoda dziewczyna widząc dwóch spacerujących chłopaków, wygłasza do znajomych pełną nienawiści tyradę przeciw homoseksualistów, jednocześnie przeistaczając się w postać przypominającą Hitlera.

- Aktualna sytuacja w kraju, w związku z napływem uchodźców i imigrantów, utwierdziła nas tym bardziej w przekonaniu, że podjęcie działań jest niezbędne. Że już czas rozpocząć publiczną debatę na ten temat. Mamy nadzieję, że ta kampania będzie do niej dobrym punktem wyjścia - informuje Fundacja Batorego.

Akcja zaczęła się w internecie (m.in. serwis stopmowienienawisci.pl, aktywności na Facebooku, działania z udziałem blogerów i youtuberów), a w miniony piątek ruszyła w kinach (19 kin sieci Multikino i kilka kin studyjnych). Potrwa do końca września.

Agencje: BBDO Warszawa (spot), K2 (internet).


H&M: Iggy Pop i ciuchy z odzysku

Odzieżowa marka pokazała, że swój wizerunek niekoniecznie trzeba promować wykorzystując w reklamach wymuskane modelki. I choć w filmie pokazano niezbyt seksownego rockowego wokalistę, staruszkę, dziewczynę w rozmiarze XXXL czy młodego chłopca z protezą zamiast nogi to na swój sposób jest on piękny.

Nowy spot reklamowy sieci odzieżowej H&M namawia do oddawania niechcianych ubrań do recycklingu. A głęboki głos Iggy Popa przekonuje, że w modzie nie ma reguł i każdy znajdzie coś dla siebie. W trwającym 90 sekund klipie kamera przemierza różne regiony świata pokazując na ekranie ludzi ubranych w przeróżne stroje, czasem poddanych też zaskakującym stylizacjom.

Legendarny rockowy wokalista Iggy Pop, oprócz tego, że na moment pojawia się przed kamerą, pełni w spocie rolę narratora. Swoim głębokim głosem przekonuje, że w modzie nie ma granic ani reguł i każdy znajdzie dla siebie odpowiedni klimat, niezależnie od wieku i płci.

Najważniejszą ideą reklamy jest zwrócenie uwagi odbiorcy na problem recyklingu ubrań. Dlatego na końcu klipu H&M podkreśla: W modzie nie ma reguł z wyjątkiem jednej - oddaj swoje ciuchy do recyklingu. Komentarz dołączony do spotu informuje też, że niechciane ubrania można oddać w jednym z 3,3 tys. sklepów sieci H&M na całym świecie. Zostaną z nich wyprodukowane nowe stroje, a recykling jednej zwykłej koszulki pozwala zaoszczędzić 2,1 tys. litrów wody.

Agencja: Forsman & Bodenfors (kreacja).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Allegro, „Stop mowie nienawiści”, H&M, IKEA, Johnnie Walker (wideo)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
stop
STOP MOWIE NIENAWIŚCI przebija wszystko/ nareszcie "reklama" dająca do myślenia, budżet reklamowy nie poszedł w błoto!! tak trzymać
11 12
odpowiedź