SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklamy tygodnia: Audi, Lexus, Triumph, „Nie chcę być strażakiem”, „Życie po śmierci” (wideo)

Tym razem w zestawieniu najlepszych reklam minionego tygodnia znalazły się dwie produkcje zagraniczne i trzy polskie. Są to międzynarodowe kampanie promujące samochody Lexus i Audi oraz lokalne spoty: bielizny Triumph, Fundacji Integracja „Nie chcę być strażakiem” oraz akcja „Życie po śmierci”.

Article

Lexus - „The Life RX”
Agencja: Freuds

Fajna reklama w dobrym stylu. Jakże inna od większości spotów promujących marki motoryzacyjne. Bez wątpienia wykorzystany w niej pomysł jest niebanalny, przez co zaskakuje.

 

Lexus rozpoczął kampanię nowego modelu samochodu Lexusa RX. Wykorzystał w niej tzw. wideo 360 stopni, a głównym bohaterem spotu jest aktor Jude Law.

Trwający ok. 6 minut interaktywny spot daje widzowi możliwość wejścia w niezauważalny sposób do środka teamu produkcyjnego. Aktor Jude Law wciela się w wideo w rolę swego rodzaju przewodnika.

W spocie obok Lawa występuje elita tzw. teatru immersyjnego. Złożona z 14 obrazów odyseja, rozgrywająca się w przygotowanej przez Toma Dixona scenerii londyńskiego hotelu Mondrian oraz w ukrytym w podziemiu skarbcu bankowym, dała setce gości możliwość wzięcia w niej osobistego udziału i bycia gwiazdą własnego, indywidualnego przedstawienia. Ci mimowolni uczestnicy zostali wciągnięci do realizowanej na żywo manifestacji teatralnej „The Life RX”.

Interaktywny spektakl zarejestrowano z użyciem techniki filmowania w perspektywie 360-stopniowej poprzez rozmieszczone w poszczególnych scenach ukryte kamery.


Fundacja Integracja - „Nie chcę być strażakiem”
Agencje: Walk Digital, Walk PR, Lucky Luciano, Sound Tropez, DI Factory i LocoMotiv

Ta kampania zasługuje na uwagę, bo przekonuje, że niepełnosprawność nie oznacza społecznego wykluczenia. Że niepełnosprawni też chcą być postrzegani jako pełnowartościowi ludzie i mogą, bo chcą, służyć swoją pracą innym.

 

Fundacja Integracja rozpoczęła kolejną kampanię zachęcającą do zatrudniania osób z niepełnosprawnością oraz zmiany terminologii stosowanej w polskim systemie orzekania o niezdolności do pracy.

Głównymi bohaterami kampanii „Nie chcę być strażakiem” są osoby z niepełnosprawnością (na wózkach, niewidome, niesłyszące), które nieoczekiwanie są pokazane w roli strażaków. Ma to podkreślić, że ludzie niepełnosprawni są zdolni do pracy i chcą ją wykonywać zgodnie ze swoim wykształceniem i kompetencjami. Celem akcji jest również zmiana postaw wobec zatrudniania takich osób, a także modyfikacja terminologii stosowanej w polskim systemie orzekania o niezdolności do pracy (w ramach działań przygotowano elektroniczną petycję z takim postulatem).

Koncepcję strategiczno-kreatywną kampanii przygotowała agencja Walk Digital. Produkcją spotu (nakręconego przez Bartka Kaczmarka, a wyreżyserowanego przez Macieja Kowalczuka) zajął się dom produkcyjny Lucky Luciano, udźwiękowieniem - studio Sound Tropez, a postprodukcją obrazu - DI Factory i LocoMotiv.


Centrum Szkoleniowe Mazowieckiego Oddziału Polskiego Czerwonego Krzyża - „Życie po śmierci”
Agencja: Grey Group Poland

Świetna akcja, która -miejmy nadzieję - zdziała wiele więcej dobrego niż trwające latami w zakładach karnych programy resocjalizacyjne.

 

Centrum Szkoleniowe Mazowieckiego Oddziału Polskiego Czerwonego Krzyża rozpoczęło kampanię edukacyjną pod hasłem „Życie po śmierci”. Jest to program przeprowadzenia kursów pierwszej pomocy wśród osób skazanych prawomocnym wyrokiem sądu za zabójstwo, które niedługo wyjdą na wolność.

Poprzez edukację kampania daje skazańcom szansę na rehabilitację po odbyciu wyroku i przygotowuje ich do odpowiedniej reakcji w sytuacjach umożliwiających uratowanie czyjegoś życia. Misją kampanii jest zachęcenie ludzi do wzięcia udziału w kursach ratownictwa.

Kursom pierwszej pomocy przeprowadzonym w aresztach Warszawa-Mokotów oraz Warszawa-Grochów towarzyszyła realizacja krótkiego filmu dokumentalnego, za którego koncept odpowiadała agencja Grey Group Poland zainspirowana działalnością Fundacji Pedagogium, a za produkcję odpowiadała agencja ShootMe. Film emitowany jest na YouTube.

Muzykę skomponowali czołowi producenci hip-hopowi Mikołaj Bugajak i Piotr Kaliński tworzący jako Noon i Hatti Vatti.

Kampania to nie tylko promocja kursów pierwszej pomocy, ale także możliwość resocjalizacji dla skazanych i szansa na ponowną adaptację do społeczeństwa w oparciu o nabyte nowe kompetencje i umiejętności. Pozwala także na potencjalną zmianę postrzegania społecznego byłych skazanych po wyjściu na wolność - w sytuacji zagrożenia życia umiejętność udzielenia pierwszej pomocy jest niezwykle istotna niezależnie od tego, kto jej udziela.

- Dzięki akcji pomagamy osobom zagrożonym wykluczeniem społecznym, a także tworzymy perspektywę na wyrównywanie szans edukacyjnych, społecznych i zawodowych. Pokazujemy również, że osoby zresocjalizowane mogą być bardzo wartościowe dla otoczenia. Równie ważne jest, aby dać skazanym szansę, na zmianę sposobu, w jaki myślą o samych sobie. Dla kogoś, kto zabrał życie, perspektywa w której mogą je także uratować może mieć wielkie znaczenie, pozwolić na uwierzenie w możliwość realnego odkupienia swoich win - mówi Filip Konopczyński z Fundacji Pedagogium.


Audi - „Inteligencja to nowy Rock and Roll”
Agencja:  Venables Bell & Partners

W tym przypadku na wyróżnienie zasługuje spryt, w którym odniesiono się do głównego konkurenta reklamowanej marki - pokazując, jak za jednym dotknięciem Mercedes zmienia się w Audi. Świetne!

 

„Inteligencja to nowy Rock and Roll” - pod tym hasłem Audi rusza z kampanią przekonującą, że nowy model auta niemieckiego producenta oferuje najnowocześniejsze technologie, które docenią młodzi dynamiczni ludzie.

Nowa kampania zwraca uwagę na coraz mocniejszy trend w motoryzacji, według którego w samochodach liczy się już nie tylko moc silnika, ale przede wszystkim zastosowane w ich konstrukcji nowoczesnej technologii.

W kilku spotach nowy model Audi A4 jest kreowany na pojazd z jednej strony przeznaczony dla młodych dynamicznych ludzi szukających w życiu inspiracji, z drugiej na inteligentną maszynę, która nie odbierając kierowcy możliwości sprawowania kontroli nad jazdą w maksymalny sposób dba o komfort i bezpieczeństwo podróży.

Przy okazji jednego ze spotów Audi daje delikatnego prztyczka w nos swojemu konkurentowi - Mercedesowi. Bohater reklamy wychodzi z domu i na podjeździe podchodzi do swojego auta z logo Mercedesa. Przesuwa ręką po masce, a samochód zmienia się płynnie w markę Audi.

Podkład muzyczny wszystkich spotów stanowi utwór „Search and Destroy” - pochodzący z początku lat 70. ubiegłego stulecia rockowy przebój wykonywany przez Iggy Popa. Loren Angelo, dyrektor marketingu Audi podkreśla, że piosenka ma nawiązywać bezpośrednio do hasła kampanii - "Intelligence is the new rock and roll" (Inteligencja to nowy Rock and Roll).

- Idea porównania rock’n’rolla do świata nowych technologii wydała nam się bardzo świeża - podkreśla Angelo. - Dzisiaj wynalazcy i młodzi twórcy nowoczesnych idei są celebrytami naszych czasów. Czym zatem różnią się od gwiazd rock’n’rolla?


Triumph - „Pokochaj swój pełny biust”
Agencja: Carat Polska

Wreszcie i w Polsce doczekaliśmy się kampanii, w której pokazano -zamiast wychudzonych modelek w rozmiarze XS – piękne, ponętne kobiety o pełnych kształtach. Brawo!

Firma Triumph zaczęła kampanię reklamującą serię bielizny Beauty-Full skierowaną do kobiet o pełnych kształtach. Reklamy pod hasłem „Pokochaj swój pełny biust” podkreślają, że seria Beauty-Full obejmuje biustonosze w rozmiarach od C nawet do miseczki H. Ponadto można uzyskać karty podarunkowe o wartości 50 zł.

Akcja reklamowa jest realizowana od lutego w prasie („Avanti”, „Twój Styl”, „Olivia”, „Show”, „Grazia”) oraz internecie (reklamy display w serwisach horyzontalnych i tematycznych, w newsletterach oraz na stronach z sieci Google Display Network). Karta podarunkowa jest dostępna zarówno jako insert w magazynach kobiecych, jak też na stronie promocja-triumph.pl. Działania potrwają do końca kwietnia br.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Audi, Lexus, Triumph, „Nie chcę być strażakiem”, „Życie po śmierci” (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl