SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklamy tygodnia: Škoda Superb, Tchibo, Bonds, ING Bank Śląski, „Włącz myślenie” (wideo)

Tym razem do zestawienia najciekawszych reklam tygodnia wytypowaliśmy cztery produkcje polskie oraz jedną zagraniczną. Są to komercyjne spoty promujące Škodę Superb i ING Bank Śląski, akcja Tchibo Warszawa i społeczna kampania „Włącz myślenie” oraz zagraniczna reklama bielizny Bonds.

Article

ING Bank Śląski: „Liczą się ludzie”

Chyba pierwsza od lat, a może i w całej historii polskiej reklamy, kampania, która ma szansę dotrzeć do osób niesłyszących. Brawo za pomysłowość i wykorzystanie w spocie języka migowego.

ING Bank Śląski zaczął kolejną odsłonę wizerunkowej kampanii reklamowej pod hasłem „Liczą się ludzie”, w której prezentuje m.in. usługi dla osób niesłyszących.

Hasło „Liczą się ludzie” ING Bank Śląski wprowadził do swojej komunikacji marketingowej w październiku ub.r. W wizerunkowych spotach pokazywano wówczas osoby w różnym wieku i sytuacji życiowej opowiadające o swoich marzeniach i celach.

W ramach obecnej akcji oprócz tych reklam emitowany jest spot, w którym wypowiadają się osoby niesłyszące. Ma to promować udostępnioną przez ING Bank Śląski usługę Migam pozwalającą niesłyszącym swobodnie korzystać z oferty banku w jego oddziałach i serwisie internetowym.

 

Nowa odsłona kampanii jest realizowana od 4 października w telewizji (kanały główne i tematyczne), internecie (spoty, reklamy display, aktywności w social media), na outdoorze (siatki wielkoformatowe, nośniki w komunikacji miejskiej w wybranych miastach) oraz w oddziałach ING Banku Śląskiego.

Agencje: Brain (kreacja), Lowe Media (media)


Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego: „Włącz myślenie”

Ciekawa i fajna od strony kreacji akcja społeczna zwracającą uwagę na bezmyślność, która zdarza się niejednemu młodemu kierowcy.

Bohaterem nowej odsłony kampanii społecznej realizowanej przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego pod hasłem „Włącz myślenie” jest mistrz wschodnich sztuk walki Zgazu Tanoga. W spocie najpierw jako pasażer obserwuje on nieostrożne, pełne uchybień prowadzenie samochodu przez młodego kierowcę. Potem w serii ćwiczeń „na sucho” pokazuje mu, jak ważna jest cierpliwość i uwaga podczas kierowania pojazdem.

 

Kampania Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego ma być odpowiedzią na statystyki, zgodnie z którymi ponad jedną piątą wypadków na polskich drogach powodują kierowcy w wieku 18-24 lat, a przyczyną ok. 40 proc. tych zdarzeń jest niedostosowanie prędkości do warunków ruchu.

To kolejna odsłona kampanii społecznej Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego pod hasłem „Włącz myślenie”. Poprzednie dotyczyły m.in. zapinania pasów i przestrzegania ograniczeń prędkości.

Nowy spot został udostępniony w internecie. Kampania obejmuje też inne działania w mediach społecznościowych, m.in. we współpracy z vlogerami, blogerami i youtuberami.

Agencje: John Pitcher (kreacja, realizacja), Panato.pl (produkcja)


Škoda Superb: „Podróż w dobrym stylu”

Brawo za konsekwencję i przemyślaną strategię. Obecna akcja z blogerem modowym jest drugą - po projekcie z Tomaszem Ossolińskim - aktywnością Škody nawiązującą do świata mody. A przy tym czymś niestandardowym, kampanię tworzy bowiem seria reportaży.

Na akcję, pod hasłem „Podróż w dobrym stylu”, składa się pięć reportaży, które mają pokazać widzom, jak stać się stylowym i modnym mężczyzną. Bloger modowy Michał Kędziora, zanany jako Mr Vintage, odwiedza w nich pięć miejsc w Polsce nieodłącznie związanych z modą i stylem. W podróży towarzyszy mu samochód Škoda Superb.

W klipach Mr Vintage pełni rolę stylowego doradcy, który pomaga w poprawnym doborze poszczególnych elementów garderoby i wskazuje, jak o nie dbać podczas różnorodnych wyjazdów i jak troszczyć się o swój wizerunek poprzez ubiór. Ma to udowadniać, że podróż biznesowa może być ekscytująca i stylowa.

 

Kampania jest realizowana w internecie: w serwisie i na profilach społecznościowych Škoda Polska oraz na blogu i profilach Mr Vintage.

Agencje: Mediacom Beyond Advertising  (Mediacom Warszawa)


Bonds: rozmowa męskich jąder

Jest po prostu zabawnie. Fajnie, że ktoś wpadł na pomysł, by męską bieliznę promować inaczej niż dotychczas. Dla niektórych spot może wydawać się trochę obrzydliwy, bo jego bohaterem są męskie jądra, ale wg nas należą się słowa uznania za odwagę.

W zabawnym spocie dwaj faceci siedzący w okrągłych, zawieszonych w przestrzeni fotelach nie mają łatwego życia. Nie dość, że muszą wysłuchiwać uwag pochodzących z ludzkiego mózgu, to jeszcze co chwila targają nimi wstrząsy powodujące ból, a uciążliwe swędzenie jest stałym elementem ich niedoli. W tej sytuacji, jak sugeruje reklama, jedynym rozwiązaniem okazują się wygodne i starannie zaprojektowane bokserki firmy Bonds.

 

- Męskie jądra są narażone na wiele niewygód i zagrożeń - upał, przenikliwe zimno, to znowu otarcia i uderzenia - podkreśla w komunikacie Simon Lamplough, dyrektor zarządzający w agencji Clemenger BBDO Melbourne, która przygotowała reklamę. - Najlepszą rzeczą, jaką mogą zrobić w tej sytuacji faceci to zapewnić sobie komfort dzięki produktom Bonds.

Agencje: Clemenger BBDO Melbourne


Tchibo For Black ’N White: zabytkowy tramwaj z kawą

Ciekawy pomysł na zwrócenie uwagi. Spot w telewizyjnym bloku reklamowym kolejnej marki kawy raczej przejdzie niezauważony, tymczasem artystyczny tramwaj trudno przeoczyć. Szkoda, że na co dzień podobne tramwaje nie jeżdżą w polskich miastach.

W ramach kampanii nowego wariantu kawy Tchibo - For Black ’N White, na ulicach Warszawy pojawił się zabytkowy tramwaj zaaranżowany na kameralną kawiarnię, w którym każdy może napić się tej kawy. Jest to kolejna nietypowa akcja w ramach działań promocyjnych Tchibo. W poprzedniej odsłonie kampanii w sześciu miastach Polski pojawiły się artystyczne murale, obrazujące ulubione „momenty kawowe” fanów marki na Facebooku.

Mobilna kawiarnia Tchibo For Black ’N White kursuje w dni powszednie między 7 a 15, a w weekendy od 11 do 19. W tygodniu jeździ na trasie Wyścigi - Puławska - pl. Zbawiciela - Marszałkowska - Andersa - Marymont Potok. W weekendy natomiast - wyruszy z Placu Narutowicza, przez Grójecką, Pl. Zawiszy, Al. Jerozolimskie, Most Poniatowskiego, Al. Waszyngtona i skończy kurs na Rondzie Wiatraczna.

Agencje: Initiative i Mediabrands Studios (przygotowanie akcji), Business Consulting Media Miejskie (wykonanie projektu).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Škoda Superb, Tchibo, Bonds, ING Bank Śląski, „Włącz myślenie” (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl