SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklamy w magazynach: „Viva!” liderem, w dół „Wprost” i „Newsweek”, najwięcej wydał L’Oreal Polska

W lutym br. największe wpływy z reklam wśród magazynów miał dwutygodnik „Viva!”. Spadek przychodów zanotowały „Wprost” i „Newsweek Polska”, a najwięcej w reklamę w magazynach zainwestował koncern kosmetyczny L’Oreal Polska.

fot. Shutterstock.comArticle

W lutym br. magazyny zarobiły na reklamach 195,6 mln zł, czyli 18,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl.

Na pozycję lidera wpływów reklamowych, z czwartej pozycji rok wcześniej, awansował dwutygodnik „Viva!”. Nakłady marketingowe w tym piśmie w skali roku wzrosły o 65,3 proc., do 11,6 mln zł. Pozycję lidera stracił tym samym „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer), który w lutym br. zarobił z reklam 10,4 mln zł, o 2,6 proc. więcej w skali roku.

Wzrost przychodów z reklam zanotowały też: „Party” - o 36,1 proc. (do ok. 7 mln zł), „Twój Styl” - o 35,2 proc. (do 5,7 mln zł), „Przyjaciółka” - o 34,8 proc. (do 5,6 mln zł), „Forbes- o 12 proc. (do 5,3 mln zł) i „Flesz” - o 6,3 proc. (do 5,3 mln zł).

Spadły natomiast wpływy reklamowe dwóch tygodników opinii: „Wprost” i „Newsweek Polska”. Pierwszy tytuł zarobił 20,3 proc. mniej niż rok temu - blisko 7,1 mln zł, a drugi – 13,6 proc. mniej, czyli ok. 7 mln zł.

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów

(bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

II 2014

II 2015

zmiana proc.

VIVA

7 044 392 zł

11 644 658 zł

65,3

TELE TYDZIEŃ

10 109 357 zł

10 376 063 zł

2,6

WPROST

8 890 950 zł

7 082 100 zł

-20,3

PARTY

5 170 000 zł

7 037 135 zł

36,1

NEWSWEEK POLSKA

8 068 098 zł

6 972 300 zł

-13,6

KROPKA TV

b.d.

6 440 625 zł

b.d.

TWÓJ STYL

4 184 775 zł

5 655 870 zł

35,2

PRZYJACIÓŁKA

4 176 883 zł

5 632 426 zł

34,8

FORBES

4 726 666 zł

5 296 100 zł

12

FLESZ

4 978 119 zł

5 290 100 zł

6.3

Razem

165 536 242 zł

195 572 762 zł

18,1


Największym reklamodawcą w magazynach w lutym br. był L’Oreal Polska. Inwestycje firmy w tym zakresie wyniosły blisko 7 mln zł, o 75,5 proc. więcej niż rok temu.

Koncern Procter & Gamble Polska zostawił w tym segmencie prasy 5,2 mln zł, o 4,2 proc. więcej niż przed rokiem. Trzecie miejsce zajęła firma Audiotex Polska z wydatkami wynoszącymi 3,6 mln zł.

Z kolei Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka, zredukował wydatki w magazynach o 18,3 proc., do niespełna 3 mln zł. Poza ścisłą czołówką reklamodawców w czasopismach znalazła się w tym roku firma Alma Market (w ub.r. wydała ok. 2,5 mln zł). W jej miejsce pojawiła się firma Carla Norri, która zostawiła w nich ponad 2,6 mln zł.

Cennikowe wydatki reklamowe w magazynach (dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

II 2014

II 2015

zmiana proc.

L'OREAL POLSKA

3 983 240 zł

6 989 251 zł

75,5

PROCTER & GAMBLE DS POLSKA

5 015 665 zł

5 225 310 zł

4,2

AUDIOTEX POLSKA

b.d.

3 550 930 zł

b.d.

JERONIMO MARTINS POLSKA

3 652 630 zł

2 983 458 zł

-18,3

CARLA NORRI

b.d.

2 630 800 zł

b.d.

wszyscy reklamodawcy

165 536 242 zł

195 572 762 zł

18,1

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklamy w magazynach: „Viva!” liderem, w dół „Wprost” i „Newsweek”, najwięcej wydał L’Oreal Polska

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl