SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklamy w telewizji: Kompania Piwowarska więcej, Grupa Żywiec mniej

W 2010 roku Kompania Piwowarska na reklamy telewizyjne przeznaczyła prawie połowę więcej środków niż rok wcześniej, za to Grupa Żywiec – 20 proc. mniej. O wiele więcej niż producenci napojów wydały na to firmy z kategorii „Żywność”.

Z danych TNS OBOP wynika, że największe koncerny żywnościowe w Polsce zwiększyły w ub.r. wydatki na reklamy telewizyjne. I tak liderujący pod tym względem Unilever Polska cennikowo przeznaczył na to 17 proc. więcej niż w 2009 roku, a Nestle Polska – 15 proc. więcej. Jeszcze bardziej wzrosły te wydatki w przypadku Danone i Ferrero Polska – odpowiednio o 30 i 35 proc. Natomiast Mars Polska przeznaczył na promocję w telewizji 8 proc. więcej niż rok wcześniej.
 

Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną

kategoria „Żywność”

 
 

 

2010 rok

2009 rok

 

Unilever Polska

445 376 312 zł

380 741 775 zł

 

Nestle Polska

382 821 792 zł

331 659 609 zł

 

Danone

357 216 573 zł

275 142 439 zł

 

Ferrero Polska

248 639 552 zł

184 274 269 zł

 

Mars Polska

159 853 935 zł

148 431 950 zł

 

 
Z kolei wśród producentów napojów najwięcej na reklamy telewizyjna wydała Coca-Cola Poland Services – 27 proc. więcej niż w 2009 roku. Jeszcze bardziej – o 48 proc. zwiększyła te wydatki Kompania Piwowarska. Z drugiej strony telewizyjne budżety reklamowe zmniejszyły Grupa Żywiec i Pepsi-Cola General Bottlers Poland – odpowiednio o 20 i 4 proc. Carlsberg Polska w 2009 roku nie znalazł się w piątce największych reklamodawców telewizyjnych z segmentu „Napoje”.

Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną

kategoria „Napoje”

 
 

 

2010 rok

2009 rok

 

Coca-Cola Poland Services

170 489 536 zł

134 405 392 zł

 

Kompania Piwowarska

108 938 038 zł

73 606 888 zł

 

Grupa Żywiec

89 456 122 zł

111 998 105 zł

 

Pepsi-Cola General Bottlers Poland

88 078 062 zł

91 462 236 zł

 

Carlsberg Polska

76 345 452 zł

 -

 

 


 

najnowsze wiadomości

Dołącz do dyskusji: Reklamy w telewizji: Kompania Piwowarska więcej, Grupa Żywiec mniej

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Andrzej
Bardzo proszę abyście w wolnej chwili wypełnili ankietę dotyczącą rozrywki w mediach. Zajmie Wam to jedynie około 15 minut, a mi ogromnie pomoże. Każde wypełnienie będzie dla mnie bardzo cenne.
Link do ankiety: ebadania.pl/01a9dbb5a699af78
Z góry dziękuję / Andrzej
odpowiedź
User
Tylko Primator
Może poprawi się jakość piwa bo to nie jest piwo tylko szczochy
odpowiedź