SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rekordowo niska sprzedaż „Wprost”. „Do Rzeczy” z największym wzrostem

W kwietniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mogły „Do Rzeczy” i „Polityka”, a na przeciwnym biegunie znalazły się „Wprost” i „Newsweek Polska”.

Article

Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w kwietniu 2016 roku wyniosła 134 370 egz. Było to o 2,24 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajęła „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zwiększył się o 8,91 proc. do 129 298 egz., mimo wzrostu ceny z 5,90 do 6,90 zł.

Na podium uplasował się jeszcze „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w kwietniu br. zmalała względem kwietnia ub.r. o 4,18 proc. i wyniosła ona 108 679 egz. Również w przypadku tego tygodnika cena wzrosła do 6,90 zł.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 71 736 egz., po wzroście o 1,34 proc.

Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł do góry o 20,24 proc. do 58 805 egz. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Największy spadek odnotował natomiast „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w kwietniu br. wyniósł 24 079 egz., czyli mniej o 34,71 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu zajął miejsce siódme.

Wirtualnemedia.pl

kwiecień

Dynamika

ZKDP

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Gość Niedzielny

192 276

134 370

134 370

207 841

137 452

137 452

-2,24%

Polityka

183 980

129 298

129 298

178 802

118 738

118 721

8,91%

Newsweek Polska

176 705

108 781

108 679

174 462

113 494

113 424

-4,18%

W Sieci

147 697

71 736

71 736

149 983

70 789

70 789

1,34%

Tygodnik Do Rzeczy

115 483

67 730

58 805

121 548

57 833

48 908

20,24%

Gazeta Polska

99 720

37 584

37 321

104 163

38 942

38 572

-3,24%

Wprost

93 250

92 621

24 079

113 493

105 453

36 882

-34,71%

Tygodnik Powszechny

40 250

21 296

21 266

40 000

21 384

20 734

2,57%

Przegląd

51 000

17 465

17 465

51 000

17 547

17 547

-0,47%

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

455 805

277 484

277 484

466 763

284 968

284 968

-2,63%

W kwietniu br. w porównaniu do marca br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pochwalić się mogła „Polityka”, której wynik zwiększył się tutaj o 7,47 proc. Z kolei największy spadek, wynoszący 8,43 proc., odnotował „Newsweek Polska”.

Wirtualnemedia.pl

2016

Dynamika

ZKDP

kwiecień

marzec

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Gość Niedzielny

192 276

134 370

134 370

192 299

135 410

135 410

-0,77%

Polityka

183 980

129 298

129 298

168 284

120 485

120 312

7,47%

Newsweek Polska

176 705

108 781

108 679

188 434

118 784

118 682

-8,43%

W Sieci

147 697

71 736

71 736

147 810

72 015

72 015

-0,39%

Tygodnik Do Rzeczy

115 483

67 730

58 805

114 145

65 179

56 254

4,53%

Gazeta Polska

99 720

37 584

37 321

99 606

37 676

37 355

-0,09%

Wprost

93 250

92 621

24 079

94 579

94 155

25 613

-5,99%

Tygodnik Powszechny

40 250

21 296

21 266

41 105

22 053

21 879

-2,80%

Przegląd

51 000

17 465

17 465

51 000

16 265

16 265

7,38%

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

455 805

277 484

277 484

457 867

284 381

284 381

-2,43%

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rekordowo niska sprzedaż „Wprost”. „Do Rzeczy” z największym wzrostem

30 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wilk
Ja również z wielką przyjemnością czytam do rzeczy w sieci gazetę polską gość niedzielny. Czasami jesnocześnie. W zasadzie mam żal do pana boga, że nie wyposażył mnie w drugą parę rąk. Ale ministerstwo nauki gowina pracuje nad rozwiązaniem tego problemu - prawdopodobnie kodiarze będą karnie przytrzymywać te doskonałe tytuły rasie panów.
41 77
odpowiedź
User
Benia
Wprost juz pod dnie ciągnie, nigdy jeszcze nie tak nisko się nie sprzedawał !!! To juz czas
51 16
odpowiedź
User
Mirek
Ludzie nie popisujcie sie.
19 14
odpowiedź
User
Tomek
Rekordowo niska sprzedaż „Wprost” - nie trzeba było wyrzucać ekipy, która "nie boi się świętych krów" i przerzucać się na linię zabiegającą o przychylność polityków. Czytałem Wprost namiętnie po aferze podsłuchowej bo wiedziałem, że jeśli coś się złego dzieje to Ci dziennikarze o tym napiszą. I za to ich wyrzucono. I za to przestałem kupować.
52 13
odpowiedź
User
xm
Ciekawe wyniki, głównie dlatego, że w kwietniu wzrosła cena Newsweeka i Polityki. W sprzedaży temu drugiemu to nie zaszkodziło a tygodnikowi Lisa wręcz przeciwnie. Wprost - wiadomo, dno dna.
45 14
odpowiedź