SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Z działu wideo Ringier Axel Springer Polska zwolniono kilkanaście osób

W ramach zwolnień grupowych w Ringier Axel Springer Polska pożegnano się z kilkunastoma pracownikami działu wideo, m.in. zajmującymi się krótkimi treściami do mediów społecznościowych.

fot. materiały prasoweArticle

Według naszych ustaleń zwolniono sześć osób z zajmujących się krótkimi materiałami wideo do social media, a także kilka pracowników z innych zespołów działu wideo. W dziale zatrudnionych było ponad 50 osób.

Ringier Axel Springer Polska nie podaje szczegółowych informacji o zwolnieniach. - Reorganizacja dotyczyła również działu wideo. Reorganizacja nie wpływa na zakres tworzonych treści i produktów - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Karolina Sznajder, dyrektor komunikacji korporacyjnej w firmie.

RASP mocno na autorskie treści wideo postawił cztery lata temu, od jesieni 2016 nadawane jest od poniedziałku do piątku pasmo „Onet Rano”, a swoje programy mają też dziennikarze Onetu, „Newsweeka”, „Faktu” i Plejady. W połowie maja na portalu zadebiutował cykl „Rodzaj męski”, którego stałymi gośćmi są Zbigniew Zamachowski, Tomasz Karolak oraz Piotr Kędzierski.

Zwolnienia grupowe dotyczą ok. 90 osób

W drugiej połowie maja w Ringier Axel Springer Polska rozpoczęły się zapowiedziane miesiąc wcześniej zwolnienia grupowe. Mają objąć ok. 6 proc. pracowników firmy, czyli mniej więcej 90 osób.

Z działającymi w wydawnictwie związkami zawodowymi ustalono, że redukcje zatrudnienia zostaną przeprowadzone do końca czerwca br. Zwalniani pracownicy mają otrzymywać odprawy uzależnione od stażu pracy: osoby zatrudnione krócej niż dwa lata - trzymiesięczne wynagrodzenie, te pracujące od 2 do 5 lat - czteromiesięczne, a te zatrudnione dłużej - pięciomiesięczne.

Tydzień temu pożegnano się z kilkoma regionalnymi korespondentami „Faktu”, ponadto odeszli dziennikarz „Newsweeka” Wojciech Cieśla oraz Dariusz Zieliński i Paweł Kowalczyk w kierownictwa pionu sportowego, jednocześnie szefem internetowych serwisów sportowych RASP został Jacek Stańczyk.

RASP wydaje tytuły prasowe i serwisy internetowe

Ringier Axel Springer Polska jest wydawcą grupy tytułów prasowych (m.in. „Fakt”, „Newsweek”, „Przegląd Sportowy”, „Forbes”, „Komputer Świat”, „Auto Świat”) oraz serwisów internetowych (m.in. Onet.pl, vod.pl, Business Insider Polska, Sympatia i serwisy tytułów prasowych).

W 2018 r. Ringier Axel Springer Polska osiągnął 6 mln zł zysku netto. W ciągu roku firma połączyła się z 10 powiązanymi z nią spółkami. Ze względu na restrukturyzację Ruchu utworzyła 28,7 mln zł rezerwy.

Pod koniec ub.r. firma wprowadziła nową strukturę swojej działalności w internecie opartą na pięciu obszarach strategicznych. Ich dyrektorami zostali Marta Badurek-Pietniczka, Martyna Majchrzak, Tomasz Gaweł, Mateusz Łukianiuk i Jerzy Gulczyński.

Według badania Gemius/PBI w marcu br. serwisy i aplikacje internetowe Ringier Axel Springer Polska zanotowały 23,25 mln użytkowników, 2,82 mld odsłon oraz 21 minut i 46 sekund średniego dobowego czasu korzystania.

Natomiast w lutym br. średnia sprzedaż ogółem „Faktu” wynosiła 212 426 egz. (6,9 proc. mniej niż rok wcześniej), „Przeglądu Sportowego” - 19 275 egz. (po spadku o 13,3 proc.), a „Newsweek Polska” - 67 280 egz. (po spadku o 13,8 proc.). „Przegląd Sportowy” w związku z odwołaniem rozgrywek sportowych wskutek epidemii w drugiej połowie marca zmniejszył objętość. W połowie kwietni RASP poinformował, że w marcu sprzedaż „Newsweek Polska” nie zmalała w porównaniu z lutym.

Ringer Axel Springer z serią przejęć internetowych

Pod koniec 2017 roku, zapowiadając połączenie polskich spółek należących do Ringer Axel Springer Media, szef firmy Mark Dekan zapowiadał, że jest ona zainteresowana przejęciami wyłącznie w internecie. - Mamy na oku kilka akwizycji w sektorze cyfrowym. Nie planujemy uruchomienia nowych tytułów prasowych - powiedział portalowi Wirtualnemedia.pl.

W połowie 2018 roku Ringier Axel Springer Media przejął 44 proc. udziałów spółki No Fluff Jobs zarządzającej serwisem z ogłoszeniami pracy w branży IT. Pod koniec 2016 roku Grupa Onet-RAS Polska (obecnie Ringier Axel Springer Polska) kupiła 69 proc. udziałów właściciela platformy Jakdojade.pl, w połowie 2014 roku - 80 proc. udziałów w porównywarce cenowej Skąpiec.pl i serwisie z recenzjami produktów Opineo.pl, a jesienią 2014 roku - serwis NK.pl.

Pod koniec lutego br. kupił od Polska Press Grupy serwis ogłoszeniowy Gratka.pl, a pod koniec kwietnia w ramach wezwania do sprzedaży  za 66,1 mln zł kupił 79 proc. akcji firmy MNZ Property wydającej serwisy z ogłoszeniami nieruchomości i oferującej usługi dla tej branży.

Natomiast w ub.r. Ringier Axel Springer Polska sprzedał Netii (grupa Cyfrowy Polsat) swoje centrum danych w Krakowie. - Obecnie przenosimy nasze systemy do innego rozwiązania technicznego (rozwiązanie chmurowe), które jest zgodne z rozwojem i strategią naszej firmy - uzasadnił RASP.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Z działu wideo Ringier Axel Springer Polska zwolniono kilkanaście osób

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
xyz
Ech.... Gdzie te czasy kiedy produkowali prognozy pogody z pogodynkami... Z powodzeniem konkurowały z tymi z telewizji.
odpowiedź
User
Janusz
Niemcy dobrze traktują Polaków. Szczególnie w firmach. Dlatego nie ma się co przejmować.
odpowiedź
User
Metek
To niemożliwe, przecież Jarosław Kużniar twierdził, ze krótki filmiki w social mediach to jest przyszłość telewizji. Przyszłość świata wręcz.
odpowiedź
User
axelson
A co z głupiutkimi filmikami Auto Świata? Tez wreszcie je zlikwidują?
odpowiedź
User
mike
Kolejny po Bałerze kolos na glinianych nogach.
odpowiedź