RMF Classic bez prawie połowy zysku

Spółka Opera FM, nadająca RMF Classic, w 2024 roku zanotowała spadek przychodów o 3 proc., a przy nieco wyższych kosztach niż przed rokiem jej zysk netto zmalał o prawie 45 proc.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
RMF Classic bez prawie połowy zysku

Nadawca RMF Classic wypracował w 2024 roku 10,14 mln zł, co przy 10,47 mln rok wcześniej oznacza spadek o 3,1 proc. Wpływy od Grupy RMF poszły w górę z 8,12 do 8,88 mln zł, zaś te od spółki Radio Muzyka Fakty Grupa RMF nadającej RMF FM zmalały z 1,25 mln do 316,7 tys. zł.

RMF Classic nadaje na podstawie koncesji w Białymstoku, Bydgoszczy, Częstochowie, Elblągu, Gdańsku, Gdyni, Katowicach, Kielcach, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Olsztynie, Opolu, Płocku, Poznaniu, Szczecinie, Toruniu, Włocławku, Wrocławiu, Zielonej Górze oraz Warszawie.

W 2024 roku udział stacji w ogólnokrajowym rynku słuchalności wyniósł 1,38 proc., wobec 1,51 proc. rok wcześniej. Jej zasięg dzienny zmalał r/r z 595 do 556 tys. osób, a tygodniowy – z 3,34 do 2,99 mln.

Działalność operacyjna spółki Opera FM kosztowała w ub.r. 9 mln zł, o 2,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Wydatki na usługi obce zwiększyły się z 4,87 do 5,14 mln zł, te na wynagrodzenia zmalały z 2,47 do 2,32 mln, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze wzrosły z 454,2 do 486 tys. Natomiast pozostałe koszty operacyjne poszybowały z 19,7 do 257 tys. Firma w ub.r. zatrudniała średnio 14 pracowników etatowych, o jednego mniej niż przed rokiem.

Przełożyło się to na spadek zysku operacyjnego z 1,66 mln do 909,4 tys. zł i zysku netto z 1,35 mln do 780,3 tys. zł. Cały zysk przeznaczono na dywidendę dla jedynego udziałowca spółki – Grupy RMF.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2024, a poprzedni – 2023

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia