SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

RMF FM kontra Radio ZET: przesadzili z podwyżką, swój cennik powinni obniżyć

Przedstawiciele Grupy RMF zaprzeczają, że ceny reklam RMF FM zdrożały w ciągu trzech lat o jedną trzecią - jak podał to Eurozet. Krakowski nadawca zauważa też, że Radio ZET w tym okresie zanotowało spadek słuchalności.

RMF FM kontra Radio ZET: przesadzili z podwyżką, swój cennik powinni obniżyć

W komunikacie prasowym informującym o nowych cenach reklam w Radiu ZET (szczegóły tej oferty) znalazła się wypowiedź Jaromira Srogi, dyrektora sprzedaży i marketingu Grupy Eurozet. - Zmieniamy je (ceny reklam - przyp. red.) po raz pierwszy od trzech lat. W tym samym czasie nasz krakowski konkurent przeprowadził serię podwyżek, w wyniku których ceny reklam w RMF FM wzrosły o blisko jedną trzecią - ocenił Sroga.

>>> Duży spadek RMF FM, zyskały Eska Rock i Czwórka

Tymczasem zdaniem przedstawicieli Grupy RMF stawki w jesiennym cenniku reklamowym RMF FM (więcej o nim) są średnio tylko o jedną piątą wyższe niż trzy lata wcześniej. - Jasne, że jak każdy nadawca radiowy staramy się osiągać możliwie największe wpływy z reklam, ale podnosimy cenniki zgodnie ze wzrostami zasięgów naszych stacji - opisuje Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży w Grupie RMF. - Przygotowując ten komunikat, ludzie z Eurozetu mogli po prostu nas zapytać, chętnie pomoglibyśmy w obliczeniach - żartuje Mariusz Gołda, dyrektor marketingu i badań w Grupie RMF.

Przedstawiciele Grupy RMF zwracają też uwagę, że w ciągu ostatnich trzech lat RMF FM zanotowało wzrost słuchalności, natomiast Radio ZET - spadek. Porównując wyniki badania Radio Track z fali styczeń - lipiec z 2008 i 2011 roku, widać, że RMF FM zyskało 8,3 punktu proc. udziału w całkowitym czasie słuchania, a Radio ZET straciło 12,6 punktu proc. Z kolei przy porównywaniu danych z fali maj - lipiec, RMF FM notuje wzrost o 7 punktów proc., a Radio ZET - spadek o 7,4. - Przy tak wysokich spadkach słuchalności zastanawia brak obniżek w polityce cenowej naszego konkurenta - komentuje Mariusz Gołda.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: RMF FM kontra Radio ZET: przesadzili z podwyżką, swój cennik powinni obniżyć

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wtajemniczony
Spadek słuchalności już notuje RMF. Przy każdym wejściu, jedyne co do powiedzenia mają prowadzący, to 'wyślijcie sms'. Słuchacze odchodzą, bo nie da się już tego radia słuchać :) Obecna edycja tej ich loterii, ma trwać do marca 2012 - link do regulaminu, http://www.rmf.fm/archiwum/pdf/kumulacj ... amin-2.pdf Szacuję że do marca 2012, słuchalność spadnie im o nawet 10%
odpowiedź
User
Planner
To już przegięcie. A RMF nie widzi swoich spadków? to właśnie ZETka zaczęła rosnąć. I cenniki sezonowe RMFu - miały być dostosowane do sezonowości, ale jakoś te styczniowo-lutowe i wakacyjne nie spadają, rosną natomiast znacząco wiosenne i jesienne. Obciach. Ja już przerzucam budżety na TV, bo koszty są takie same, a medium silniejsze i bardziej efektywne.
odpowiedź
User
Olek
Jakoś teraz RMF notuje spadek, a nie zysk słuchaczy. Mówię jakby co o udziałach ogólnopolskich
odpowiedź
User
Greg
No bez jaj RMF ma jednak 25% rynku słuchalności, ponad 2,5 mln słuchaczy niż ZETka. Jak ludzie chcą konkursów, to czemu im nie dawać.
Wolę komunikat reklamowy puszczać w dobrym produkcie mediowym, który jest doceniany przez odbiorców, a nie w jakimś zlepku typu pakiet nieżelaznych!
odpowiedź
User
analityk mediów
ZETka niestety przesadza z postarzaniem targetu. Struktra ich słuchaczy znacząco przesuwa się w kierunku osób po 50roku życia. Co oznacza, że stacja konkuruje z Jedynką. Tutaj faktycznie jest pole do popisu (choć niektórzy mówią, że popis niemożliwy już).
odpowiedź