SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

RMF FM i RMF Classic zarobiły mniej z reklam, Radio ZET i Trójka ze sporymi wzrostami (Top10)

W I kwartale br. wpływy reklamowe stacji radiowych wzrosły o ponad 5 proc. w porównaniu do roku ub. Zmalały w tym okresie przychody RMF FM i RMF Classic, dwucyfrowe wzrosty odnotowały z kolei m.in. Eska Wrocław, radiowa Trójka i Radio Zet – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

fot. Shutterstock.com Article

W okresie od stycznia do marca br. stacje radiowe zarobiły cennikowo na reklamach 2,21 mld zł. Było to 5,5 proc. więcej niż w I kwartale 2021 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar Media).

Pozycję lidera wpływów reklamowych na rynku radiowym utrzymuje wciąż RMF FM mimo przychody rozgłośni zmalały rok do roku o 7,5 proc., do 610,1 mln zł. To skutek zakończenia współpracy z Aflofarmem, który od lutego przestał emitować spoty w stacjach z Grupy RMF, a więcej zaczął inwestować w reklamy na antenach m.in. Polskiego Radia.

Drugie na podium reklamowym miejsce należy do Radia Zet, które zwiększyło w omawianym okresie przychody z reklam o 13,9 proc., do 430,3 mln zł. Trzeci w zestawieniu Program I Polskiego Radia odnotował wzrost wpływów reklamowych o 8,8 proc., do 96,5 mln zł.

W Tok FM reklamodawcy wydali 62,4 mln zł (w górę 14,2 proc.), w Vox FM – 46,5 mln zł (wzrost o 5,4 proc.), w Esce Warszawa – 31,1 mln zł (10,1 proc. w górę), w Esce Wrocław – 30,4 mln zł (21,4 proc. w górę), w RMF Classic – 27,5 mln zł (spadek o 7,2 proc.), a w Esce Poznań – 27,5 mln zł (wzrost o 9,4 proc.).

Według danych Publicis Groupe w pierwszym kwartale br. faktyczne wydatki reklamowe w radiu wyniosły 162 mln zł, o 2 mln zł mniej niż rok wcześniej.

Dołącz do dyskusji: RMF FM i RMF Classic zarobiły mniej z reklam, Radio ZET i Trójka ze sporymi wzrostami (Top10)

66 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Leopard Pietraszak
Trójka odbija się od dna. Za chwile dyrekcja odtrąbi sukces. Ciechański i Mierny jednak robią robote. W piątek było jubileuszowe wydanie listy 10. Tak dokładnie, świętowali dziesiąte wydanie listy. Takich błaznów w Polskim Radiu jeszcze nie było. Parodia Radia publicznego.
27 3
odpowiedź
User
Patologia zarządów prezes Kamińskiej
Trójka zarobiła z reklam a prezeska robi straty i takim sposobem jest na minusie. Kogo dziś zwolniła? Już wiecie?
27 2
odpowiedź
User
Maksiu
Trójka odbija się od dna. Za chwile dyrekcja odtrąbi sukces. Ciechański i Mierny jednak robią robote. W piątek było jubileuszowe wydanie listy 10. Tak dokładnie, świętowali dziesiąte wydanie listy. Takich błaznów w Polskim Radiu jeszcze nie było. Parodia Radia publicznego.


czyli nie słuchasz ale jednak słuchasz, Ty ty ty Pinokio:-)
4 18
odpowiedź