SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Uroczy robot staje się eko-wojownikiem w nowej reklamie IKEA (wideo)

IKEA w Wielkiej Brytanii, we współpracy z agencją Mother London przygotowała kampanię pod hasłem "Change a bit for good", którą chce zainspirować Brytyjczyków do niewielkich zmian, które pomogą w walce ze zmianami klimatycznymi.

Article

Kampania „Change a bit for good” podważa pogląd, że zrównoważone życie musi być skomplikowane i kosztowne, obalając mit, że to dla nielicznych uprzywilejowanych.

Działania reklamowej będą obejmować telewizję, platformy VOD w Wielkiej Brytanii i Irlandii oraz w USA i Holandii. Aktywności w social mediach, radiu, internecie i na outdoorze pojawią się 31 maja.

W reklamie robot

Spot telewizyjny pokazuje małego robota nucącego, idącego ulicą miasta. Zbliżając się do kina, spogląda w górę na billboard reklamujący film, na którym wielkie maszyny bohatersko ratują świat. Skupia się na sloganie filmu „Ocalić planetę” i czując się zainspirowany, właśnie to robi.

Najpierw odwiedza zanieczyszczony strumień i próbuje wyjąć plastikową torbę z brzegu rzeki, ale drewniana deska, na której balansuje, wkrótce pęka i wpada do wody.

Następnie odwiedza ogromną fabrykę, która emituje czarny dym w powietrze. Dostrzega zbliżającą się ciężarówkę i szarmancko próbuje zablokować jej wjazd na teren kompleksu, stojąc jej na drodze. Gdy zbliża się do niego, napięcie jest wysokie - robot nie porusza się, a ciężarówka nie zwalnia - ale gdy się zbliża, zdajemy sobie sprawę, że ciężarówka jest znacznie wyższa od niego, po prostu przejeżdża tuż nad nim.

Wreszcie, podczas ostatniej heroicznej misji małego robota, widzimy, jak odwiedza plażę, zanieczyszczoną plamą ropy. Wyciąga imponująco wyglądające urządzenie ssące, aby zassać olej i przelać go do butelki. Ale kiedy dumnie trzyma butelkę, patrzy w górę i zdajemy sobie sprawę, że wciąż pozostaje gigantyczne pole naftowe do oczyszczenia.

W końcu wraca do domu, wygląda na przygnębionego i pokonanego. Jest poobijany, posiniaczony i daleki od optymistycznej sylwetki, którą widzieliśmy na początku reklamy.

Jednak gdy przechodzi przez drzwi wejściowe do swojego domu, zauważa coś innego. Cała jego podkładka została poddana metamorfozie dzięki roślinom, tekstyliom z recyklingu i meblom z rattanu.

Jego tata-robot gotuje pyszną kolację w postaci kulek roślinnych, a mama wraca ze sklepów ze świeżymi warzywami w siatkowych workach wielokrotnego użytku KUNGSFORS. Jego ego siostra używa wózka IKEA FLISAT do uprawy warzyw z puszkami na muffinki VARDAGEN wypełnionymi rosnącymi ziołami.

Nagle mały robot ma zwarcie spowodowane kilkoma kroplami wody znajdującej się w nim wcześniej z plaży. Syczenie, iskra, a wyświetlacz jego twarzy pojawia się na chwilę przed ponownym uruchomieniem. Potrząsa głową, aby oczyścić wodę, po czym radośnie dołącza do swojej siostry przy robieniu małych doniczek.

Lektor mówi wtedy: "Zmień trochę na dobre. IKEA.Cudowna codzienność."

W materiałach na outdoorze i w social mediach IKEA prezentuje małe działania, które mogą pomóc w walce ze zmianami klimatu. Pokazuje, że plastikowe torby przekształcają się w siatkowe torby wielokrotnego użytku, a jednorazowe kubki do

Ponadto IKEA stworzyła narzędzie „Choices for Change Tracker”, które pokazuje pozytywny wpływ działań jej klientów na środowisko. Na przykład tracker podaje, ile węgla zostało zaoszczędzone przez ludzi, którzy zdecydowali się jeść kulki roślinne zamiast klopsików (mają tylko 4proc. śladu węglowego); ile kWh energii zaoszczędziły osoby kupujące żarówki LED; a także liczbę mebli, które otrzymały drugi okres użytkowania dzięki nowemu programowi Buy Back, który został uruchomiony 5 maja 2021 r. i umożliwia klientom odsprzedanie przedmiotów, których już nie potrzebują, zanim IKEA znajdzie im nowy dom.

Oprócz pokazania zbiorowych wysiłków narodu, członkowie klubu IKEA będą mieli również możliwość otrzymywania spersonalizowanych aktualizacji na temat tego, jak ich nawyki zakupowe pomogły chronić naszą planetę.


Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Uroczy robot staje się eko-wojownikiem w nowej reklamie IKEA (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl