SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Rośnie konsumpcja dań gotowych, na stacjach hot-dogi popularniejsze niż zapiekanki i kanapki

Dania gotowe kupowane są we wszelkiego rodzaju punktach sprzedaży, takich jak m.in. dyskonty, hipermarkety, supermarkety, małe sklepy lokalne i sieciowe - wynika z badania Zymetrii.

Article

Preferencje dotyczące zakupu poszczególnych kategorii produktów różnią się w odniesieniu do poszczególnych punktów sprzedaży. Przykładowo, w przypadku dyskontów kształtują się następująco: kotlety panierowane – 54%, gotowe przekąski na tackach lub w pudełkach - 52%, kiełbaski, hamburgery i hot-dogi w bułkach – 40%, pełne dania – 48%, dania garmażeryjne – 59%, gotowe kanapki – 34%, zapiekanki – 57%.

Na to co wkładamy do koszyka w punkcie sprzedaży mają wpływ nie tylko indywidualne preferencje i czynniki demograficzne, ale również pory dnia – samej transakcji i planowanej konsumpcji. Kanapki nabywamy najczęściej rano (49%), z przeznaczeniem zarówno na śniadanie (42%), jak i lunch w pracy (32%) lub przekąskę (28%). Pełne dania to przede wszystkim propozycja obiadowa (57% kupuje, a 52% konsumuje je w porze obiadu), podobnie jak dania garmażeryjne (zakup i spożywanie w porze obiadu – 56%). Przekąski kupowane są również głównie w porze obiadu (45%), ale z różnym przeznaczeniem - na obiad (38%), mniejszy posiłek (28%), kolację (27%), czy domówki (23%).

Coraz silniejszą konkurencję dla tradycyjnych sklepów stanowią bary na stacjach benzynowych. Wśród dostępnych w nich dań gotowych największym zainteresowaniem cieszą się hot-dogi (67%), zapiekanki (47%) i kanapki (36%). Z tej formy zakupu dań gotowych korzystają najczęściej osoby młode, w wieku 20-39 lat, głównie mężczyźni (51%). Co piąty badany przyznał, że udaje się na stację, gdy ma ochotę na ciepłe jedzenie, a sklepy są zamknięte.

Ponadto według 60% respondentów zakaz handlu w niedzielę przyczynia się do częstszego kupowania dań gotowych na stacjach benzynowych – zarówno w części sklepowej, jak i barowej.

Badanie ilościowe zostało zrealizowane przez agencję Zymetria na zlecenie marki Konspol w dniach 19-24 kwietnia 2018 r., techniką CAWI, na panelu internautów w wieku 20-55 lat, kupujących dania gotowe w sklepach lub w sekcjach cafe stacji benzynowych min. raz na 2-3 miesiące.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rośnie konsumpcja dań gotowych, na stacjach hot-dogi popularniejsze niż zapiekanki i kanapki

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Max
Rośnie nam zdrowe pokolenie
7 4
odpowiedź