SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rośnie sprzedaż "Super Expressu", "Pulsu Biznesu" i "Parkietu"

W październiku 2010 roku ponownie spadła sprzedaż większości dzienników ogólnopolskich - na przeciwnym biegunie "Super Express", "PB" i "Parkiet". Raport portalu Wirtualnemedia.pl.

Rośnie sprzedaż

Liderem sprzedaży dzienników ogólnopolskich pozostaje "Fakt", wydawany przez Ringier Axel Springer Polska. Średnie "rozpowszechnianie płatne razem” tej gazety w październiku 2010 r. wyniosło 410 890 egz., czyli o 10 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2009 roku - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej" (Agora) wyniosła 334 517 egz., czyli o 7,7 proc. mniej niż w październiku 2009 roku.

Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator), który zwiększył sprzedaż o 3 proc. do 194 152 egz.

Za podium znalazła się "Rzeczpospolita". Tytuł wydawany przez Presspublikę zanotował w październiku wynik na poziomie 140 745 egz., co oznacza spadek o 1 proc. wobec analogicznego okresu poprzedniego roku.

Pierwszą piątkę zamknął Dziennik Gazeta Prawna (Infor Biznes), który na rynku zadebiutował 14 września 2009 r. zastępując "Dziennik" i "Gazetę Prawną". Średnia sprzedaż  "DGP" wyniosła 92 474 egz., czyli o prawie 23 tys. egz. mniej niż w październiku 2009 r. 

Tytuł październik
Wirtualnemedia.pl 2010 2009
ZKDP Średni nakład jednorazowy Rozpowszechnianie płatne razem Średni nakład jednorazowy Rozpowszechnianie płatne razem
Fakt 562 384 410 890 612274 457103
Gazeta Wyborcza 444 778 334 517 474476 362320
Super Express 319 689 194 152 315420 188480
Rzeczpospolita 198 445 140 745 188866 142336
Dziennik Gazeta Prawna 137 784 92 474 178101 115076
Przegląd Sportowy 93 390 48 853 98948 54114
Puls Biznesu 22 384 18 717 21345 17684
Parkiet 16 834 8 865 16312 8285

 

W październiku 2010 r. w porównaniu z wrześniem wzrosła sprzedaż większości dzienników ogólnopolskich - z największych gazet straciły tylko "Fakt" i “Rzeczpospolita”.   

Tytuł 2010
Wirtualnemedia.pl październik wrzesień
ZKDP Średni nakład jednorazowy Rozpowszechnianie płatne razem Średni nakład jednorazowy Rozpowszechnianie płatne razem
Fakt 562 384 410 890 575 508 413 477
Gazeta Wyborcza 444 778 334 517 433 943 323 470
Super Express 319 689 194 152 316 438 183 424
Rzeczpospolita 198 445 140 745 197 043 141 601
Dziennik Gazeta Prawna 137 784 92 474 133 311 91 497
Przegląd Sportowy 93 390 48 853 98 048 53 524
Puls Biznesu 22 384 18 717 20 785 17 294
Parkiet 16 834 8 865 15 917 8 019


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rośnie sprzedaż "Super Expressu", "Pulsu Biznesu" i "Parkietu"

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
legendarnynerd
Nic nie rośnie. Podawajcie prawdziwe dane a nie podkoloryzowane laurki.

Sprzedaż ciut skoczyła patrząc do okresu wakacyjnego, ale już nigdy nie wróci do okresu przed wakacyjnego.

Sprzedaż (realna) Parkietu na poziomie 6 tys, a PB na poziomie 14 tys w 38 milionowym kraju to dramat, a nie powód do radości.
8 8
odpowiedź
User
laladoodoo
istnie dobra wiadomość to nie komu rośnie ale ze WybiÓeczej spada!
8 8
odpowiedź
User
mb
tvn i gw w dół. O co chodzi?
8 8
odpowiedź
User
DGP
DGP wraca do poziomu GP - czyli dziennik dał całe G....
8 8
odpowiedź
User
PeWu
Jak to możliwe, że średni nakład w 2010 roku jest identyczny jak w samym październiku 2010? Coś mi tu śmierdzi nierzetelnym przedstawieniem danych.
8 8
odpowiedź