SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rossmann i Lidl ulubionymi sieciami detalicznymi Polaków

Sieć drogerii Rossmann oraz supermarkety Lidl Polska to ulubione marki sklepów Polaków - wynika z badania agencji Inquiry.

Article

Agencja Inquiry sprawdziła, które marki są szczególnie lubiane przez polskich konsumentów w oparciu o dane z badania YouGov BrandIndex, które mierzy siłę wizerunku danej marki.

Rossmann i Lidl to ulubione sklepy Polaków

W rankingu YouGov BrandIndex dominują drogerie Rossmann (47,3 pkt.) i Lidl (45 pkt.). Dalsze miejsca zajmują Empik, IKEA, Biedronka i CCC.

W badaniu YouGov BrandIndex sprawdzono też, które sieci są najchętniej odwiedzane przez klientów. Zestawienia ułożono w zależności od branży wg odsetka osób, które robiły zakupy w danej sieci w ciągu ostatniego miesiąca (dla sieci spożywczych i drogerii) lub 3 miesięcy (dla pozostałych).

W kategorii sklepów spożywczych wygrywa Biedronka, w modzie dyskont Pepco, a wśród sklepów specjalistycznych prym wiedzie Empik przed Castoramą i IKEA.

Badacze Inquiry zadali także pytane „O których markach rozmawiałaś/eś z przyjaciółmi lub rodziną w ciągu ostatnich dwóch tygodni (osobiście, online lub w mediach społecznościowych)?”. Na podstawie wyników opracowano zestawienie marek, o których najwięcej się mówi (według wskaźnika Word-of-Mouth).

W tym podrankingu wyraźnie dominują Biedronka, Lidl i Rossmann. Na dalszych miejscach znalazły się CCC i Pepco, następnie IKEA oraz H&M.

- Na silną markę trzeba pracować latami. Najlepsze marki detaliczne angażują klientów, oferując im nie tylko produkty, ale także atrakcyjne ceny, dobre doświadczenia zakupowe, ciekawą komunikację i możliwość zapoznania się z nowinkami na rynku. Silne marki to takie, które dobrze rozumieją swoich klientów, a nawet wyprzedzają ich oczekiwania - komentuje Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry.

Badanie przeprowadzono na grupie N=6996, próba ogólnopolska. W 2019 r. badanie objęło w Polsce 116 marek.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rossmann i Lidl ulubionymi sieciami detalicznymi Polaków

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Trach
Jak to? Czyli nie Dino, o którym tu taki piękny tekst kilka dni temu zamieszczono:)
9 1
odpowiedź
User
Piotr1
wiecie że rossmann jest w rękach chińczyków ...
5 4
odpowiedź
User
Vyr
A ja omijam Rossmanna od kilku miesięcy, kiedy zorientowałem się, że większość rzeczy jest tam droższa niż w wielu sklepach a co pewien czas coś cudownie znika (teraz np karmy dla kotów Gourmet).
3 0
odpowiedź