Kolporter o wycofaniu się Ruchu z rynku dystrybucji prasy: Zakładaliśmy taką ewentualność

Kolporter, lider rynku kolportażu prasy, widzi dla siebie szansę w decyzji Ruchu o wycofaniu się z tej sfery działalności. - Jesteśmy do tego przygotowani, w naszej strategii już od kilku lat zakładaliśmy taką ewentualność – podkreśla rzecznik spółki Dariusz Materek. Orlen informuje natomiast, że od maja za kolportaż odpowiadać będzie podmiot wyłoniony w postępowaniu zakupowym.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:
Kolporter o wycofaniu się Ruchu z rynku dystrybucji prasy: Zakładaliśmy taką ewentualność
fot. Ruch / materiały prasowe

Jak informowaliśmy wczoraj jako pierwsi, Ruch SA zdecydował się wycofać z dystrybucji prasy. Spółka ma dostarczać gazety do punktów sprzedaży tylko do końca kwietnia. Właściciel Ruchu Orlen zapewnia jednak, że punktach sprzedaży sieci w dalszym ciągu będzie można kupować prasę.

W odpowiedzi na pytania portalu Wirtualnemedia.pl Orlen wyliczył, że po analizie wszystkich obszarów działalności Ruchu zidentyfikował synergie, w tym operacyjne, sprzedażowe, zakupowe i logistyczne.Kluczowe jest dostosowanie marki do nowych trendów biznesowych, dlatego obecnie w naturalny sposób wypracowywane są rozwiązania i optymalizowana działalność spółki tak, by umożliwić jej szybką reakcję na zmiany rynkowe i wspierać najsilniejsze, najbardziej dochodowe obszary. Dlatego bardzo mocno koncentrujemy się na rozwoju segmentu usług kurierskich oraz nowych formatów gastronomiczno-sklepowych w ramach sieci detalicznej, wykorzystując przy tym duży potencjał pracowników spółki”- opisuje koncern.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ruch-koniec-prasy-koniec-prasy-dlaczego-powody,7169447034852993a ##

Spytaliśmy firmę, kto od maja zajmie się kolportażem prasy do punktów sieci „Od 1 maja br. za kolportaż prasy do punktów RUCHU i ORLENU odpowiedzialny będzie podmiot wyłoniony w trwającym obecnie postępowaniu zakupowym” - przekazało nam biuro prasowe spółki.

Ruch w lutym ub.r. miał 13,72 proc. udziału w polskim rynku dystrybucji prasy. Niekwestionowanym liderem jest tu firma Kolporter, która odpowiada aż 58,74 proc. rynku. Na drugim miejscu jest Garmond Press z 20,44 proc. Kolporter miał też wówczas 20 tys. punktów sprzedaży (kolejny Garmond Press, miał ich niemal 13,9 tys., a Ruch – 8,5 tys.)

Kolporter „w pełni przygotowany”

Jak Kolporter widzi sytuację na rynku po decyzji Ruchu? - Zakładamy, że ilość punktów, do których dostarczamy prasę może wzrosnąć w związku z sytuacją na rynku dystrybucji prasy - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Dariusz Materek, rzecznik spółki. - Ale nasze zasoby i możliwości pozwalają nam myśleć spokojnie o tym procesie. Jesteśmy do tego przygotowani, w naszej strategii już od kilku lat zakładaliśmy taką ewentualność - podkreśla.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kolporter-dywidenda-krzysztof-klicki,7169507463129217a ##

- Dystrybucją prasy zajmujemy się – z sukcesem – od ponad 30 lat, dostarczamy gazety i czasopisma do wszystkich gmin w Polsce, w sumie do kilku tysięcy mniejszych i większych miejscowości. Możemy bez problemu obsłużyć nowych odbiorców. Mamy sieć oddziałów terenowych, własne centrum logistyczne, sprawdzony, autorski system informatyczny, doświadczony zespół menadżerów i specjalistów. Logistycznie i organizacyjnie jesteśmy w pełni przygotowani – zaznacza Materek.

Bauer liczy na innych dostawców

O komentarz do decyzji Ruchu poprosiliśmy też największe wydawnictwa prasowe w Polsce (Bauer, Burda Media, Agora, Gremi Media i Ringier Axel Springer Polska). W czwartek odpowiedział nam tylko Bauer.

- Wierzymy, że prasa nadal będzie dostępna w kioskach Ruchu, czyli sieci własnej Ruchu, a punkty partnerskie i sieci detaliczne dotychczas obsługiwane przez Ruch znajdą płynnie innych dostawców prasy – mówi Piotr Ludwicki, dyrektor ds. dystrybucji i obsługi klienta Wydawnictwa Bauer: - Pozwoli to zminimalizować ewentualne skutki uboczne decyzji Ruchu o wycofaniu się z roli hurtownika prasy – podkreśla.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ruch-koniec-prenumeraty-gazety-kioski,7169463883131009a ##

W 2022 roku grupa kapitałowa Ruch zanotowała spadek wpływów sprzedażowych o 10,4 proc. do 799,61 mln zł, a jej strata netto pogłębiła się z 61,25 do 86,07 mln zł. Firma trzy lata temu spłaciła zaległe należności w ramach dwóch postępowań układowych i została przejęta przez koncerny państwowe. Orlen za 64,94 proc. jej akcji zapłacił 130 mln zł, dwie spółki z grupy PZU na 29 proc. akcji wydały 58 mln zł, a spółka Alior Banku za 6 proc. walorów zapłaciła 12 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu