SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rynek reklamowy przekroczył wartość 6,5 mld zł

Rynek reklamowy przekroczył w 2007 roku wartość 6,5 mld zł, notującwzrost o 14,5 proc. - poinformował w raporcie dom mediowy Starlink.Najwyższą dynamiką cechowała się reklama internetowa (+40,7 proc.),najmniejszą w dziennikach (+4,2 proc.).

"Jeśli weźmie się pod uwagę fakt, że firma Expert Monitor,której dane służą do tworzenia estymacji Starlinka, rozszerzyłaliczbę monitorowanych stacji telewizyjnych, to wzrost rynku reklamywyniósł nawet 16,2 proc." - napisano w raporcie.

- W 2007 roku rozpędzona gospodarka przekładała się na wysokądynamikę wzrostu rynku reklamowego. W roku 2008, szczególnie wpierwszej jego części przewidujemy kontynuację tej dynamiki. Zmianyw metodzie zakupu czasu antenowego i podwyżki cen w stacjachtelewizyjnych spowodują dalszy wzrost przychodów nadawców. Wyższymniż średnia rynkowa wzrostem będą charakteryzować się nakłady nareklamę w internecie i reklamie zewnętrznej. - mówi TomaszChełmecki, dyrektor zarządzający domu mediowego Starlink.

Najwyższą dynamiką (w porównaniu z rokiem 2006) cechowały sięreklama internetowa (+40,7 proc.), reklama kinowa (+35,1 proc.)reklama zewnętrzna (+19,4 proc.) oraz telewizja (+17,4 proc.).Poniżej średniej rynkowej rosły nakłady na reklamę w dziennikach(+4,2 proc.), w magazynach (5,6 proc.), oraz w radiu (9,3 proc.).Niezmiennie najwięcej inwestycji ulokowano w telewizji - było to3,35 mld zł, co stanowi 50,9 proc. ogółu inwestycji. Największywzrost wydatków telewizyjnych odnotowany został w czterechsektorach: telekomunikacja, finanse, żywność oraz higiena ipielęgnacja ciała.

W konsekwencji różnej dynamiki zmian poszczególnych klas mediówzmienia się ich udział w rynku reklamowym. Spadki udziałówzanotowały dzienniki, magazyny oraz radio. Największy wzrostudziału zanotowały telewizja oraz internet. Zmiany udziałówtelewizji i radia są częściowo spowodowane zmianami w monitoringufirmy Expert Monitor.

Wśród sektorów marketingowych największą dynamikącharakteryzowały się: telekomunikacja (+37 proc.), czas wolny (+36proc.) oraz finanse (+31 proc.). Najwyższy wzrost wolumenuinwestycji wystąpił w sektorach: telekomunikacja (+195,3 mln zł),finanse (+143,2 mln zł), pozostałe (+69,8 mln zł, głównymczynnikiem wzrostu była kategoria nieruchomości) oraz motoryzacja(+64,9 mln zł). Niezmiennie najważniejszym sektorem reklamowympozostaje żywność, aczkolwiek jego udział w rynku inwestycjireklamowych stopniowo maleje i w roku 2007 wyniósł 12,3% (w roku2006 było to 13,2%). Kolejne miejsca zajmują sektorytelekomunikacja (udział 11,1%) oraz finanse (z udziałem 9,4proc.).

Dołącz do dyskusji: Rynek reklamowy przekroczył wartość 6,5 mld zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl