Polsat zarabia najwięcej z reklamy telewizyjnej, traci TVN. Najwięcej wydaje US Pharmacia

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w lutym 2019 roku były o 6 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma US Pharmacia.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,67 mln spotów reklamowych, o 1,92 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały one 16,16 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 16,15 tys. godzin).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-luty-2019-tvp1-liderem-tvp2-przed-tvn-hity,7171111142647937a ##

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,04 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 6,15 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

grafika

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 322,91 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 12,16 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 0,73 proc. do 216,57 mln zł.

Podium uzupełnia TVP2 (128,47 mln zł; wzrost o 14,60 proc.), a oczko niżej znalazła się TVP1 (114,66 mln zł; + 2,86 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TVN7 z wpływami na poziomie 42,02 mln zł i wzrostem o 6,16 proc.

13. miejsce zajął kanał TVP ABC, który zanotował największy wzrost w top 20 - wynoszący 18,85 proc. do 24,76 mln zł.

grafika

Najwięcej na reklamę w telewizji - 72,86 mln zł - w lutym 2019 roku wydała firma Pharmacia. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 14,16 proc. Kolejne miejsca zajęły: Polpharma (64,82 mln zł; do góry o 32,04 proc.) i Aflofarm (61,51 mln zł; - 49,63 proc.).

grafika

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu