SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wydatki na reklamę telewizyjną wzrosły o 12 proc., duży awans TV Republika

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w marcu 2024 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 12,23 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Ferrero - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

fot. PAP fot. PAP

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 4,03 mln spotów reklamowych, o 2,38 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 22,65 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 22,72 tys. godzin).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach w marcu br. wyniosły łącznie 3,28 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 12,23 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Polsat liderem pod względem wpływów, duży wzrost TV Republika

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 360,12 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 1,56 proc. niższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugi był TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 6,63 proc. do 304,52 mln zł.

Podium uzupełnia TVP2 (196,94 mln zł; + 6,41 proc.). Oczko niżej znalazła się TVP1 (167,18 mln zł; + 1,54 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 101,98 mln zł i wzrostem o 28,06 proc.

Największy wzrost w zestawieniu zanotowała Telewizja Republika, która awansowała do top 20 na 17. lokatę. Jej wynik zwiększył się o 302,86 proc. do 35,16 mln zł.

Najwięcej na reklamę w telewizji - 112,70 mln zł - w marcu 2024 roku wydała marka Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 83,42 proc. Kolejne miejsca zajęły: Aflofarm (111,52 mln zł; do góry o 46,29 proc.) i Lidl Polska (94,10 mln zł; + 57,37 proc.).

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

Dołącz do dyskusji: Wydatki na reklamę telewizyjną wzrosły o 12 proc., duży awans TV Republika

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Justa
Republika 300%? " Rynek" -jak mówił Michnik.
14 2
odpowiedź
User
Boycott
Bojkot reklamowy TV Republika się nie udał.Paradoksalnie dzięki Lidlowi i Kauflandowi. Vielen Dank!!! TV Republika rządzi!!!
28 4
odpowiedź
User
rs6
Bojkot reklamowy TV Republika się nie udał.Paradoksalnie dzięki Lidlowi i Kauflandowi. Vielen Dank!!! TV Republika rządzi!!!


Od tych wzrostów to aż zaczęli kubeczki na straganie sprzedawać ;)
6 15
odpowiedź