Wydatki na reklamę telewizyjną wzrosły o 12 proc., duży awans TV Republika

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w marcu 2024 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 12,23 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Ferrero - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

MK
MK
Udostępnij artykuł:
Wydatki na reklamę telewizyjną wzrosły o 12 proc., duży awans TV Republika
fot. PAP

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 4,03 mln spotów reklamowych, o 2,38 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 22,65 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 22,72 tys. godzin).

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach w marcu br. wyniosły łącznie 3,28 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 12,23 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

grafika

Polsat liderem pod względem wpływów, duży wzrost TV Republika

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 360,12 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 1,56 proc. niższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/fakty-tvn-ogladalnosc-wydarzenia-19-30-wyniki-marzec-2024,7169396728633473a ##

Drugi był TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 6,63 proc. do 304,52 mln zł.

Podium uzupełnia TVP1 (167,18 mln zł; + 1,54 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 101,98 mln zł i wzrostem o 28,06 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-marzec-2024-tvn-lider-tv-republika,7169397270485121a ##

Największy wzrost w zestawieniu zanotowała Telewizja Republika, która awansowała do top 20 na 17. lokatę. Jej wynik zwiększył się o 302,86 proc. do 35,16 mln zł.

grafika

Najwięcej na reklamę w telewizji - 112,70 mln zł - w marcu 2024 roku wydała marka Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 83,42 proc. Kolejne miejsca zajęły: Aflofarm (111,52 mln zł; do góry o 46,29 proc.) i Lidl Polska (94,10 mln zł; + 57,37 proc.).

grafika

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik  Polsatu dementuje

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik Polsatu dementuje

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"