SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W sierpniu wzrósł rynek reklamy telewizyjnej. Najwięcej na spoty telewizyjne wydaje Aflofarm

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w sierpniu 2020 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 3,02 proc. Liderem przychodów z reklam był TVN, który wyprzedził Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,20 mln spotów reklamowych, o 6,31 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 19,42 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 18,34 tys. godzin).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 1,75 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 3,02 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 207,17 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu TVN, który wyprzedził Polsat. Jego przychody były o 15,64 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Na drugą lokatę spadł Polsat, którego wpływy zmniejszyły się o 11,05 proc. do 192,98 mln zł.

Podium uzupełnia TVP1 (99,40 mln zł; wzrost o 9,52 proc.), a czwarta była TVP2 (70,20 mln zł; + 0,47 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazło się TVN24 z wpływami na poziomie 35,27 mln zł i wzrostem o 24,19 proc.

Najwięcej na reklamę w telewizji - 171,63 mln zł - w sierpniu 2020 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 31,54 proc. Kolejne miejsca zajęły: Pepsico (43,42 mln zł; do góry o 11,64 proc.) i Carlsberg Breweries (42,01 mln zł; + 199,27 proc.).

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

Dołącz do dyskusji: W sierpniu wzrósł rynek reklamy telewizyjnej. Najwięcej na spoty telewizyjne wydaje Aflofarm

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mike
flaflofarm... przykre.
odpowiedź
User
Robert
bla bla bla bla , a kto te reklamy ogląda ?? , bo raczej nikt normalny. Rynek reklamowy między telewizją a reklamodawcą , też coś. Niech zrobią kanał tv wyłącznie z reklamami i wtedy zbadają ile ten rynek jest naprawdę wart . Obstawiam że 15 zł . A taka gówniana firma z nadmiarem kasy jak afloarm wciskająca ludziom jakieś syfiaste nie działające "suplementy diety" niech lepiej weźmie się za uczciwy handel a nie promuje się że jest numerem 1 w Polsce , bo o tym to decydują klienci a nie oni i ich pieniądze.
odpowiedź