SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rynek reklamy telewizyjnej w czerwcu urósł o 5 proc. Polsat i Unilever na czele

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w czerwcu br. były o 5 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Unilever.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W czerwcu 2016 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,23 mln spotów reklamowych, o 7,32 proc. więcej, niż w czerwcu 2015 roku.

Wirtualnemedia.pl

Wpływy stacji (w zł)

Dynamika w proc.

czerwiec 2015

czerwiec 2016

Czas spotów (gg:mm:ss)

13248:00:48

13954:16:57

 

Wydatki na reklamę (w zł)

1 955 193 123

2 050 255 345

4,86%

Ilość spotów

2 081 012

2 233 380

7,32%

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,05 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 4,86 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 343,23 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 21,31 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Warto dodać, że stacja ta w czerwcu br. pokazywała mecze Euro 2016.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 0,26 proc. do 216,92 mln zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (131,49 mln zł; wzrost o 26,14 proc.; stacja ta również pokazywała mecze Euro 2016). Tuż za podium znalazła się TVP2 (75,16 mln zł; do góry o 0,52 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się stacja TV4 z wpływami na poziomie 49,08 mln zł i wzrostem o 8,25 proc.

W zestawieniu top 20 stacji najwięcej zyskała TV6 - było to 39,95 proc. do 25,71 mln zł. Z kolei największy spadek, wynoszący 10,15 proc. do 37,50 proc., odnotował TVN7.

Stacja

Wpływy stacji (w zł)

Dynamika w proc.

czerwiec 2015

czerwiec 2016

Polsat

282 948 160

343 233 315

21,31%

TVN

217 483 765

216 923 480

-0,26%

TVP1

104 239 867

131 488 560

26,14%

TVP2

74 773 130

75 161 100

0,52%

TV4

45 343 675

49 083 268

8,25%

TVN24

52 092 207

48 298 543

-7,28%

AXN

44 418 281

42 103 749

-5,21%

TV PULS

35 539 019

39 354 487

10,74%

TVN7

41 740 536

37 504 481

-10,15%

Stopklatka

32 030 640

35 434 110

10,63%

Discovery

37 383 433

35 221 531

-5,78%

Puls 2

25 308 181

29 496 259

16,55%

National Geographic

29 481 298

27 663 067

-6,17%

TTV

20 944 630

26 976 300

28,80%

TV6

18 370 760

25 709 580

39,95%

Comedy Central

26 397 624

25 455 311

-3,57%

TLC

26 778 344

24 920 655

-6,94%

Investigation Discovery

24 420 438

24 424 918

0,02%

Polsat2

22 619 440

21 813 760

-3,56%

Polo TV

22 172 350

21 155 490

-4,59%

W maju 2016 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 59,09 mln zł - wydała firma Unilever. Jej wydatki zmalały rok do roku o 1,06 proc. Kolejne miejsca zajęły: Polkomtel (46,41 mln zł; w dół o 7,84 proc.) i Grupa Maspex (43,54 mln zł; do góry o 145,42 proc.).

Korporacja

Wydatki (w zł)

Dynamika w proc.

czerwiec 2015

czerwiec 2016

UNILEVER

58 471 399

59 089 778

1,06%

POLKOMTEL SA

50 359 702

46 412 518

-7,84%

MASPEX WADOWICE

17 741 688

43 541 458

145,42%

T-MOBILE POLSKA SA

28 126 057

42 025 260

49,42%

KOMPANIA PIWOWARSKA

44 476 234

41 336 968

-7,06%

LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA

36 417 200

41 326 840

13,48%

NESTLE

47 282 417

35 846 512

-24,19%

JERONIMO MARTINS

3 128 726

34 276 843

995,55%

AFLOFARM

83 414 953

33 150 517

-60,26%

PEPSICO

40 303 228

32 933 154

-18,29%

PROCTER & GAMBLE

15 862 938

29 314 796

84,80%

US PHARMACIA INC.

17 870 884

28 732 767

60,78%

BEIERSDORF-LECHIA

15 926 855

27 630 307

73,48%

GRUPA ZYWIEC SA

31 371 796

27 285 821

-13,02%

P4

35 637 200

27 160 265

-23,79%

ORANGE SA

38 811 692

27 019 308

-30,38%

COCA COLA

37 351 391

26 546 184

-28,93%

POLSAT I POLKOMTEL SA

5 559 590

23 563 280

323,83%

VOLKSWAGEN GROUP

21 108 681

22 420 582

6,21%

MBANK SA

11 877 238

21 249 130

78,91%

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.

Dołącz do dyskusji: Rynek reklamy telewizyjnej w czerwcu urósł o 5 proc. Polsat i Unilever na czele

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Piotr
Polsat od miesięcy notuje najwyższą oglądalność, a reklamodawcy to lubią, więc nic dziwnego, że wolą zapłacić Polsatowi. Wiedzą, że ich reklamy trafią do najszerszego grona odbiorców.
odpowiedź
User
Monika
Dodatkowo Polsat miał wszystkie mecze Euro, co prawda na kodowanych programach nie było reklam, ale na otwartych było na tyle dużo transmisji, że dało się na nich dobrze zarobić. Na tym polega biznes medialny, żeby kupić transmisje a potem na niej zarobić - Polsat wie w co inwestować.
odpowiedź
User
dżejki 88
o ho ho, widzę że i mój t-mobile ładnie poszedł w górę. nic dziwnego że tak, skoro tajkie dobre oferty teraz u nich idą z tym uproszczonym abonamentem. taki jak podpisałem na początku, taki płace co miesiąc, a nie musze dopłacać jak w poprzeniej sieci. opłaca się
odpowiedź