SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

2,91 mld zł na reklamę telewizyjną we wrześniu. Spadek wpływów Polsatu i TVN, zyskały kanały TVP

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji we wrześniu 2019 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej niemal się nie zmieniły. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

fot. shuttlerstock Article

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,95 mln spotów reklamowych, o 3,53 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały one 18,55 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 17,83 tys. godzin).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,91 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 0,08 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 481,52 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 10,96 proc. niższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 4,63 proc. do 395,76 mln zł.

Podium uzupełnia TVP2 (149,09 mln zł; wzrost o 10,45 proc.), a oczko niżej znalazła się TVP1 (142,04 mln zł; + 9,89 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się Siódemka z wpływami na poziomie 62,32 mln zł i wzrostem o 28,87 proc.

Najwięcej na reklamę w telewizji - 95,19 mln zł - we wrześniu 2019 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 25,08 proc. Kolejne miejsca zajęły: Polkomtel (86,80 mln zł; do góry o 88,01 proc.) i Ferrero (81,53 mln zł; - 21,08 proc.).

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 2,91 mld zł na reklamę telewizyjną we wrześniu. Spadek wpływów Polsatu i TVN, zyskały kanały TVP

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl