SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Rzeczpospolita” i bankier.pl najbardziej opiniotwórcze dla dziennikarzy ekonomicznych

Z „Rzeczpospolitej” i serwisu bankier.pl dziennikarze ekonomiczni najczęściej czerpią informacje o rynku finansowym – wynika z badania ARC Rynek i Opinia. Natomiast wśród banków najlepiej współpracuje się tym reporterom z biurami prasowymi BZ WBK i ING Banku Śląskiego.

„Rzeczpospolita” i bankier.pl najbardziej opiniotwórcze dla dziennikarzy ekonomicznych

Z „Rzeczpospolitej” informacje o rynku finansowym czerpie trzy czwarte polskich dziennikarzy ekonomicznych – pokazuje badanie przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia. Ponad połowa reporterów zajmujących się tą tematyką zagląda w tym celu do „Dziennika Gazety Prawnej” i „Gazety Wyborczej”. Sporą opiniotwórczością wśród dziennikarzy ekonomicznych cieszą się również „Parkiet” i „Puls Biznesu”.

Natomiast w internecie dziennikarze ekonomiczni najczęściej szukają informacji o rynku finansowym w serwisach bankier.pl i money.pl. Witryny ekonomiczne głównych portali i tytułów prasowych mają zdecydowanie mniejszą opiniotwórczość w tej grupie odbiorców.

Z kolei kiedy trzeba uzyskać informację bezpośrednio od przedstawicieli banku, dziennikarzom ekonomicznym najlepiej współpracuje się z biurami prasowymi BZ WBK i ING Banku Śląskiego. W czołówce tego rankingu znalazły się również MultiBank, Pekao SA, PKO BP i Deutsche Bank.

Badanie źródeł informacji polskich dziennikarzy ekonomicznych zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia od 5 marca do 14 kwietnia bieżącego roku. Indywidualne wywiady standaryzowane objęły 61 reporterów specjalizujących się w tematyce finansowej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i bankier.pl najbardziej opiniotwórcze dla dziennikarzy ekonomicznych

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
netczuk
brawo Wirtualnemedia.pl, wśród serwisów finansowych - no no no no ;)
8 8
odpowiedź
User
netczuk
brawo Wirtualnemedia.pl, wśród serwisów finansowych - no no no no ;)
8 8
odpowiedź
User
o kant potłuc ściema
śmiech na sali badanie na 61 osobach w tym nie ma nikogo z tvn, polsatu, tvp info, tv biznes, tvn cnbc, pulsu biznesu...żenada...
8 8
odpowiedź
User
fidel
w jaki sposób była dobierana próba do tego badania? Czy reporterzy mogli wskazywac takze na swój tytuł? Czy pytano po kilku reporterów z tej samej gazety/portalu/telewizji? I wreszcie (najważniejsze) - na czyje zlecenie było przeprowadzane badanie? Chętnie zapoznam się z metodologią badania.
8 8
odpowiedź