SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Samsung, P&G i Microsoft wydają najwięcej na reklamy na Facebooku (TOP 35)

Business Insider przygotował zestawienie 35 firm, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy zainwestowały najwięcej środków w reklamę na Facebooku. W czołowej piątce znalazły się Samsung, Procter & Gamble, Microsoft, AT&T i Amazon.

Samsung, P&G i Microsoft wydają najwięcej na reklamy na Facebooku (TOP 35)

Liderem zestawienia jest Samsung, który według wyliczeń przez miniony rok zainwestował w reklamę na Facebooku ok. 100 mln dolarów. Przykładowo, tuż po premierze modelu Galaxy S III w ubiegłym roku koreański koncern przeznaczył 10 mln dolarów na trwającą 3 tygodnie kampanię. Kilka dni temu okazało się ponadto, ze całkowity budżet reklamowy Samsunga na rok 2013 to kwota rzędu 14 mld dolarów (przeczytaj o tym więcej).

Dwa pozostałe miejsca na podium zajmują firmy Procter & Gamble oraz Microsoft. Pierwszy z koncernów zainwestował w promocję na Facebooku 60 mln dol. Natomiast gigant z Redmond pozostawił w serwisie 35 mln dol.

W pierwszej dziesiątce znajdują się również takie firmy jak Amazon, Verizon, Nestle czy Univeler. Według autorów zestawienia każda z nich zainwestowała w promocję na Facebooku ok. 30 mln dolarów. Poza czołówką znalazły się natomiast Coca-Cola (11. miejsce), Ford (17. miejsce), Mastercard (24. miejsce), a także Disney (30. miejsce). Ranking zamyka producent artykułów dla mam i dzieci, firma Zulily.

Pełne zestawienie zamieszczamy poniżej. Brakujące kwoty autorzy tłumaczą niemożnością dotarcia do konkretnych danych.

TOP35 reklamodawców na Facebooku w 2013 roku

1. Samsung: 100 mln dol.
2. P&G: 60 mln dol.
3. Microsoft: 35 mln dol.
4. AT&T
5. Amazon: 30 mln dol.
6. Verizon: 30 mln dol.
7. Nestle: 30 mln dol.
8. Unilever: 30 mln dol.
9. American Express: 25 mln dol.
10. Walmart
11. Coca-Cola
12. Starbucks
13 - 16. King.com, Zynga, EA i Supercell
17. Ford
18. Capital One: 20 mln dol.
19. eBay: 20 mln dol.
20. AB Inbev: 15 mln dol.
21. Visa: 15 mln dol.
22. Intuit: 10 mln dol.
23. L'Oreal:  10 mln dol.
24. Mastercard:  10 mln dol.
25. Weight Watchers:  5 mln dol.
26. State Farm: 2 mln dol.
27. Ancestry
28. Dell
29. Macy's
30. Disney
31. Victoria's Secret
32. Citi
33. Sony
34. Mondelez/Kraft
35. Zulily

Ranking przygotował serwis Business Insider we współpracy z firmą badawczą ComScore. Obejmuje on okres ostatnich 12 miesięcy i oprócz informacji od firm i danych ogólnopolskich bazuje na źródłach własnych redakcji.

W III kwartale br. przychody Facebooka sięgnęły 2,02 mld dolarów, czyli o 60 proc. więcej niż przed rokiem. Zysk netto serwisu w tym okresie wyniósł natomiast 425 mln dol. (zobacz szczegóły).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Samsung, P&G i Microsoft wydają najwięcej na reklamy na Facebooku (TOP 35)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl