SAR chce poprawić jakość polskiej reklamy

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

We wtorek 5 sierpnia w SAR odbyło się spotkanie "Klubu Twórców Reklamy", w którym uczestniczyli Dyrektorzy Kreatywni Agencji Reklamowych w Polsce. Spotkanie było kolejnym, na którym poruszono kwestię stworzenia organizacji, która skupiała by szerokie grono osób mających wpływ na jakość polskiej reklamy.

Tworząca się organizacja będzie skupiać nie tylko osoby pracujące w agencjach reklamowych, ale również ważnych dla tego środowiska twórców działających na jego rzecz.

„Chcemy poszerzyć formułę, chcemy, by środowisko z którym pracujemy, które ma wielki wpływ na ostateczny kształt reklamy w Polsce – a więc reżyserzy i operatorzy, fotograficy, rysownicy, malarze, stali się częścią tej nowej organizacji twórców” – powiedział Dariusz Zatorski – Dyr. Kreatywny Leo Burnet, jeden z inicjatorów spotkania.

Podjęta wcześniej decyzja o powstaniu Klubu pod Egidą SAR, pociągnie za sobą konieczność prac nad statutem Stowarzyszenia, oraz oddzielnymi regulacjami dotyczącymi funkcjonowania nowo definiowanego Klubu Twórców Reklamy, posiadającego swoją nieco inną misję i odrębne cele, ale realizowane w ramach Stowarzyszenia reprezentatywnego dla całego środowiska reklamy w Polsce.

,,Dzisiaj SAR to ponad dwudziestu Dyrektorów Zarządzających Agencjami Reklamowymi i Domami Mediowymi. W ramach SAR działa też Klub Dyrektorów Finansowych, statutowo nie będących członkami SAR. Przyszły Klub Twórców Reklamy, zrzeszający kilkadziesiąt, a może nawet kilkaset osób, zapewne w części nie należących do ,,typowego” środowiska reklamowego, nada Stowarzyszeniu zupełnie nowy charakter i statut powinien to odzwierciedlać.” – powiedział Maciej Kowalczuk Dyrektor Kreatywny Agencji G7.

Prace nad statutem, nad precyzyjnym sformułowaniem misji celów i zadań nowej organizacji będą przebiegały w powołanych w tym celu grupach. Dyrektorzy Kreatywni rozmawiali również na temat konkursów reklamowych w Polsce, a w szczególności wpływu nowopowstałego Klubu na ich kształt i przebieg .

Podniesiono też kwestię ożywienia i nadania innej rangi polskiej imprezie towarzyszącej festiwalowi w Portoroż. Według opinii uczestników, „impreza polska” na tle imprez przygotowanych przez inne kraje uczestniczące, wypada szczególnie smutno. Padła propozycja, aby środowisko w sposób kreatywny pomogło w jej organizacji. Ustalono, iż w tym roku wszyscy dołożą starań, aby impreza była najweselszym, najkreatywniejszym i cieszącym się największym powodzeniem uczestników festiwalu wydarzeniem.

Wszyscy obecni byli zgodni, iż środowisko potrzebuje miejsca stałych, comiesięcznych wieczornych spotkań klubowych, gdzie będzie można porozmawiać, zaprosić gości i obejrzeć nowe światowe reklamy. Zdecydowano, iż Klub zajmie się organizacją takich spotkań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię