Sebastian Ogórek szefem Wyborcza.biz. Wojciech Pelowski odchodzi z Agory po 20 latach pracy

Od października nowym szefem serwisu ekonomicznego Wyborcza.biz będzie Sebastian Ogórek, wieloletni dziennikarz i wydawca w Wirtualnej Polsce. Zastąpi na tym stanowisku Wojciecha Pelowskiego, który odchodzi z firmy.

ram
ram
Udostępnij artykuł:

Nowym szefem Wyborcza.biz od października będzie Sebastian Ogórek. Poprowadzi także dział gospodarczy "Gazety Wyborczej", który tworzy publikacje poświęcone ekonomii oraz magazyn "Ekonomia+".

- Przychodzę do zespołu pełnego wspaniałych dziennikarzy ekonomicznych. Chcę wnieść swoje wieloletnie doświadczenia w internecie do redakcji gospodarczej "Gazety Wyborczej" oraz Wyborcza.biz. To dla mnie niesamowicie ciekawe wyzwanie i projekt, w który angażuję się z wielką radością - mówi Sebastian Ogórek.

11 lat w Wirtualnej Polsce

Ogórek z Wirtualną Polską związany był od 2010 r. Pracował tam jako dziennikarz i wydawca serwisów finansowych. W 2016 r. został wicenaczelnym, a dwa lata później naczelnym serwisu Money.pl. Wcześniej pracował m.in. w Polskim Radiu, "Pulsie Biznesu" oraz Radiu Kampus. Jest prowadzącym i współautorem cyklu wideo data journalism "Statistica". Przez wiele lat prowadził też codzienny ekonomiczny program "Money. To się Liczy".

Sebastian Ogórek jest laureatem Nagrody im. Mariana Krzaka przyznawanej przez Związek Banków Polskich. W 2019 r. razem z Mateuszem Ratajczakiem był nominowany do Grand Press w kategorii reportaż za tekst "Dżekpot". Z kolei w 2015 r. był nominowany do nagrody PAP im. Ryszarda Kapuścińskiego za tekst "Kenijczyk za 4 tys. zł. Tak się zarabia na biegach w Polsce".

Redakcja chce współpracy z Pelowskim

Dotąd serwisem Wyborcza.biz kierował Wojciech Pelowski. W "Gazecie Wyborczej" pracował od 2001 r. Zaczynał jako dziennikarz w krakowskim oddziale, był tam także szefem działu miejskiego. Współpracował z "Dużym Formatem" oraz działem gospodarczym. W 2014 r. został redaktorem naczelnym wrocławskiego wydania dziennika. Rok później objął funkcję wydawcy regionalnego "Gazety Wyborczej" (Kraków, Kielce, Rzeszów i Radom). Odszedł z firmy w 2018 r.

- Dziękuję za zaproszenie do Gospodarki. Powinienem pewnie podsumować ten czas liczbami, ale nie da się nimi opowiedzieć ekonomii. Bo gospodarka to ludzie, a Gospodarka w "Wyborczej" to super ludzie. Cieszę się, że po tych kilkunastu miesiącach zespół połączonych działów ekonomicznych jest zaszczepiony nie tylko na COVID-19, ale na sporo innych plag - komentuje zmianę Wojciech Pelowski.

Jak się nieoficjalnie dowiadujemy, redakcja zamierza dalej współpracować z dziennikarzem. Na razie są ustalane szczegóły.

Wyborcza.biz na szóstym miejscu

"Gazeta Wyborcza" w pierwszej połowie br. zarobiła na reklamach 85,7 mln zł (wzrost o 32,2 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2020 r.).

Pod koniec czerwca Wyborcza.pl miała 258,2 tys. subskrybentów. W czerwcu średnie rozpowszechnianie ogółem "Wyborczej" wyniosło 54 532 egz. (spadek o 18,31 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kiedy rusza "Żona dla Polaka"? Drugi sezon z nową rolą Kacpra Kuszewskiego

Kiedy rusza "Żona dla Polaka"? Drugi sezon z nową rolą Kacpra Kuszewskiego

Zmiany w Google. Wydawcy muszą zwrócić uwagę na rozpoznawalność marki

Zmiany w Google. Wydawcy muszą zwrócić uwagę na rozpoznawalność marki

Grupa Polsat Plus łączy spółki. Zmiany obejmą koncesje 8 kanałów

Grupa Polsat Plus łączy spółki. Zmiany obejmą koncesje 8 kanałów

Rośnie widownia programu "Wykrywacz kłamstw" w TVP Info

Rośnie widownia programu "Wykrywacz kłamstw" w TVP Info

Valkea: 25 lat, 100 ekspertów, jedna z największych niezależnych agencji marketingowych w Polsce
Materiał reklamowy

Valkea: 25 lat, 100 ekspertów, jedna z największych niezależnych agencji marketingowych w Polsce

Rada Reklamy: zwiastun "Supermana" przed filmem "Minecraft" mógł zagrażać dobrostanowi dzieci

Rada Reklamy: zwiastun "Supermana" przed filmem "Minecraft" mógł zagrażać dobrostanowi dzieci