Autokult.pl i Auto-świat.pl mocno w górę - tracą sekcje motoryzacyjne Onetu, WP i Interii (TOP10)

Wśród serwisów motoryzacyjnych najwięcej użytkowników miały w czerwcu Autokult.pl i Auto-świat.pl, a ten drugi zanotował też zdecydowanie najwięcej odsłon i najdłuższy czas korzystania przez internautów. W skali roku znacząco zmalała odwiedzalność działów motoryzacyjnych portali Onet.pl, WP.pl i Interia.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W czerwcu br. Autokult.pl (należący do Grupy Wirtualna Polska) odwiedziło niespełna 2,7 mln realnych użytkowników (to 9,9 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali na stronie 9,25 mln odsłon, a każdy korzystał z niej przeciętnie przez 6 minut i 12 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Z kolei serwis tygodnika „Auto Świat” (Grupa Onet-RAS Polska) mając 29,1 tys. mniej użytkowników od Autokult.pl zanotował 28,4 mln odsłon oraz 25 minut i 53 sekundy średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. Pod względem liczby odsłon i przeciętnego czasu korzystania osiągnął zdecydowanie najlepsze wyniki z serwisów ujętych w zestawieniu.

Jeśli chodzi o sekcje motoryzacyjne czołowych portali horyzontalnych, to najpopularniejsze jest Moto.wp.pl z 2,17 mln użytkowników i 9,32 mln odsłon w czerwcu. Moto.onet.pl miał 1,66 mln użytkowników i 3,62 mln odsłon, a Motoryzacja.interia.pl - 1,61 mln użytkowników i 7,03 mln odsłon. W ramach tego ostatniego portalu działa jeszcze witryna Magazyn Auto, która w minionym miesiącu zanotowała 440,3 tys. odwiedzających i 793,5 tys. odsłon.

Z kolei jedyna witryna motoryzacyjna Grupy Gazeta.pl działa pod osobnym adresem Moto.pl. W minionym miesiącu miała 1,16 mln użytkowników i 4,08 mln odsłon. Należące do Grupy Polska Presse Motofakty.pl zanotowały 1,25 mln użytkowników i 4,84 mln odsłon.

Na Autocentrum.pl 1,67 mln internautów wykonało 17,55 mln odsłon oraz spędziło po 8 minut i 39 sekund. W zestawieniu jest jeszcze jedna witryna nienależąca do dużego wydawcy - Ścigacz.pl (433,8 tys. użytkowników i 1,62 mln odsłon).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/gemius-pbi-czerwiec-2018,7171424028763777a ##

W rankingu uwzględniliśmy tylko strony oparte na treściach dziennikarskich i od użytkowników, pominęliśmy natomiast serwisy ogłoszeniowe. W tej ostatniej kategorii zdecydowanym liderem jest otoMoto.pl, które w czerwcu miało 6,88 mln użytkowników i 324,8 mln odsłon. Duże znaczenie mają też działy motoryzacyjne Allegro.pl i OLX.pl.

grafika

Tylko na komputerach Autokult.pl odwiedziło 1,67 mln internautów, którzy wykonali 4,62 mln odsłon i spędzili na stronie średnio po 7 minut i 50 sekund. Natomiast Auto-świat.pl przy 1,65 mln użytkowników miał 16 mln odsłon oraz 23 minuty i 34 sekundy przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego.

Na Moto.onet.pl przeciętny użytkownik spędził 14 minut i 45 sekund, a na Moto.pl i Motofakty.pl - tylko po nieco ponad dwie minuty.

grafika

Na smartfonach i tabletach Autokult.pl miał 1,49 mln użytkowników, 4,63 mln odsłon oraz 2 minuty i 25 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a Auto-świat.pl - 1,35 mln użytkowników, 12,4 mln odsłon oraz 22 minuty i 19 sekund średniego czasu korzystania.

Ten drugi serwis, podobnie jak Autocentrum.pl, w internecie mobilnym zanotował niewiele mniej niż na komputerach. Natomiast Motofakty.pl w mobile’u miały 670,8 tys. użytkowników i 2,92 mln odsłon, a na desktopie - 636,4 tys. użytkowników i 1,92 mln odsłon.

grafika

W skali roku Autokult.pl i Auto-świat.pl osiągnęły duże wzrosty odwiedzalności. Pierwszy serwis zyskał 3,92 pkt proc. zasięgu (to 65,5 proc. w górę), 4,44 mln odsłon (92,3 proc.) i 13 sekund średniego czasu korzystania przez użytkownika (3,6 proc.), natomiast drugi - 4,48 pkt proc. zasięgu, 14,22 mln odsłon oraz minutę i 38 sekund średniego czasu korzystania (to odpowiednio 84,4, 100,3 i 6,7 proc. w górę).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sprzedaz-pism-motoryzacyjnych-kwiecien-2018-motor-auto-moto,7171425451776129a ##

Z kolei Moto.wp.pl co prawda zyskał 0,32 pkt proc. zasięgu (4,2 proc. w górę), ale straciło 883 tys. odsłon i 59 sekund przeciętnego czasu korzystania (to 8,6 i 15 proc. w dół). Moto.onet.pl przy minimalnym wzroście zasięgu zanotował spadek aż o 15,25 mln odsłon oraz minutę i 29 sekund średniego czasu korzystania (80,8 i 8,7 proc. w dół). Zmalały również wyniki Motoryzacja.interia.pl - o 0,02 pkt proc. zasięgu, 1,47 mln odsłon oraz 2 minuty i 11 sekund średniego czasu korzystania (czyli odpowiednio o 0,3, 17,3 i 23,9 proc.). Natomiast Ścigacz.pl stracił 0,78 pkt proc. zasięgu i 675 tys. odsłon (32,9 i 29,3 proc. w dół).

Za to Motofakty.pl zyskały 0,84 pkt proc. zasięgu i 1,48 mln odsłon (to 22,4 i 44,2 proc. w górę), a Autocentrum.pl -  0,8 pkt proc. zasięgu i 1,83 mln odsłon (14,9 i 11,7 proc. w górę).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych