SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Serwisy sportowe w czasie Euro 2016: WP przed Onetem, Polsatsport.pl i Ipla przed TVP, rekordy po meczu ze Szwajcarią

Od startu Euro 2016 do końca czerwca Sportowefakty.wp.pl miały nieco więcej użytkowników i dwa razy więcej odsłon niż dział sportowy Onetu, natomiast Polsatsport.pl i Ipla osiągnęły wyższe wyniki od działu sportowego TVP.pl. Wśród wydawców liderem była Grupa Onet-RASP przed Grupą Wirtualna Polska. Strony nadawców telewizyjnych najwyższą odwiedzalność miały zazwyczaj w dniach meczów Polaków, a witryny czołowych portali - dzień po tych spotkaniach.

Transmisja meczu Euro 2016 w Polsat Sport 2 HD Article

Dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl pokazują, że od 10 czerwca, pierwszego dnia Euro 2016, do 30 czerwca, kiedy z turnieju po przegranym ćwierćfinale z Portugalią odpadła reprezentacja Polski serwis Sportowefakty.wp.pl odwiedzało codziennie 1,57 mln realnych użytkowników, czyli 6,22 proc. wszystkich polskich internautów, natomiast dział sportowy Onetu - 1,4 mln użytkowników, co dało 5,54 proc. zasięgu. Na stronie głównej Onetu były też promowane materiały z witryny „Przeglądu Sportowego”, która notowała średnio 762,7 tys. odwiedzających.

Sport.pl (Grupa Gazeta.pl) każdego dnia średnio 944,3 tys. użytkowników, ponad dwa razy więcej od działu sportowego Interii (452,9 tys.).

W rankingu znalazły się też strony i aplikacje związane z nadawcami telewizyjnymi transmitującymi w Polsce Euro 2016. Serwis Polsatsport.pl miał przeciętnie 403,9 tys. użytkowników dziennie, a Ipla (sumując statystyki serwisu Ipla.tv i aplikacji desktopowej Ipla) - 356,7 tys. Dział sportowy TVP.pl tak jak cztery inne strony z końcowej części rankingu nie we wszystkie dni odwiedziło odpowiednio wielu uczestników badania Gemius/PBI, żeby oszacować ich liczbę, dlatego nie podajemy ich średniej liczby użytkowników, a jedynie średni zasięg.

W badaniu nie jest uwzględniony ruch w aplikacjach mobilnych, mają one zostać objęte pomiarem jesienią br. Na platformie Ipla są dostępne także seriale, programy telewizyjne i filmy (z końcem czerwca zniknęły z niej produkcje Telewizji Polskiej), przy czym - jak już podawaliśmy - w dniach poprzedzających start Euro 2016 serwis Ipla.tv i aplikacja Ipla notowały trzy-cztery razy mniej użytkowników i odsłon niż w pierwszych dniach turnieju.

Średnia dzienna odwiedzalność czołowych serwisów sportowych w dniach 10-30 czerwca br.

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

zasięg

Sportowefakty.wp.pl

1 569 582

6,22%

Onet.pl - sport

1 399 261

5,54%

Sport.pl

944 292

3,74%

przegladsportowy.pl

762 730

3,02%

Interia.pl - sport

452 868

1,79%

Polsatsport.pl

403 931

1,60%

Ipla

356 664

1,41%

Flashscore.pl

294 426

1,18%

Meczyki.pl

-

1,17%

TVP.pl - sport

-

0,84%

Mecze24.pl

-

0,84%

90minut.pl

-

0,50%

Weszlo.com

-

0,35%

 

Z kolei wszystkie strony sportowe Grupy Onet-RASP (sekcje sportowe Onet.pl i Fakt24.pl, Przegladsportowy.pl) miały od 10 do 30 czerwca średnio 1,85 mln użytkowników i 7,35 proc. zasięgu dziennie, natomiast strony Grupy Wirtualna Polska (na ich wyniki prawie w całości złożyły się Sportowefakty.wp.pl) - 1,57 mln użytkowników i 6,22 proc. zasięgu.

Średnia dzienna odwiedzalność serwisów sportowych czołowych wydawców w dniach 10-30 czerwca br.

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

wydawca

użytkownicy

zasięg

Grupa Onet - RASP

1 855 970

7,35%

Grupa Wirtualna Polska

1 571 016

6,22%

Grupa Gazeta.pl

978 696

3,88%

Grupa Interia.pl

471 796

1,87%

 

Sportowefakty.wp.pl przez 21 dni zanotowały łącznie 215,9 mln odsłon, nieco ponad dwa razy więcej niż Sport.pl (112m8 mln) i Sport.onet.pl (108,3 mln).

Prezentujący tylko wyniki i statystyki meczów na żywo Flashscore.pl miał 44,1 mln odsłon, więcej niż Przegladsportowy.pl (43,1 mln). Natomiast Polsatsport.pl zanotował ich o jedną trzecią więcej niż dział sportowy TVP.pl i Ipla.

Liczba odsłon czołowych serwisów sportowych w dniach 10-30 czerwca br.

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

ogółem

średnio dziennie

Sportowefakty.wp.pl

215 897 037

10 280 811

Sport.pl

112 784 997

5 370 714

Onet.pl - sport

108 290 662

5 156 698

Flashscore.pl

44 080 020

2 099 049

Przegladsportowy.pl

43 076 566

2 051 265

Interia.pl - sport

24 518 590

1 167 552

Polsatsport.pl

18 848 989

897 571

90minut.pl

18 376 527

875 073

Meczyki.pl

17 032 286

-

TVP.pl - sport

13 502 050

642 955

Ipla

12 699 196

604 724

Weszlo.com

6 168 071

-

Mecze24.pl

5 506 240

-

 

Strony sportowe Grupy Onet-RASP zanotowały w sumie 245,1 mln odsłon, o 29,1 mln więcej od serwisów Grupy WP. Natomiast strony Grupy Gazeta.pl miały 116,8 mln odsłon (z czego 112,8 mln zapewnił Sport.pl), prawie cztery razy więcej od witryn Grupy Interia.pl.

Liczba odsłon serwisów sportowych czołowych wydawców w dniach 10-30 czerwca br.

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

wydawca

ogółem

średnio dziennie

Grupa Onet - RASP

245 149 884

11 673 804

Grupa Wirtualna Polska

216 008 726

10 286 130

Grupa Gazeta.pl

116 784 035

5 561 145

Grupa Interia.pl

31 803 268

1 514 441

 

Wszystkie serwisy miały dużo więcej użytkowników na komputerach niż urządzeniach mobilnych. Relatywnie najmniejsza przewaga dektopu nad mobile’em pod tym względem była na Sport.pl, a największa (ponad dwukrotna) w sekcji sportowej Interii.

Średnia dzienna odwiedzalność czołowych serwisów sportowych w dniach 10-30 czerwca br.

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

komputery

smartfony i tablety

realni użytkownicy

zasięg

realni użytkownicy

zasięg

Sportowefakty.wp.pl

1 068 176

5,54%

637 067

2,52%

Onet.pl - sport

904 435

3,74%

617 689

2,45%

Sport.pl

579 733

3,02%

443 266

1,75%

Przegladsportowy.pl

476 748

1,79%

328 902

1,30%

Interia.pl - sport

332 429

1,60%

151 054

0,60%

Ipla

271 177

1,41%

-

0,40%

Polsatsport.pl

234 546

1,18%

178 319

0,70%

Meczyki.pl

-

1,17%

-

0,43%

flashscore.pl

-

0,84%

-

0,58%

tvp.pl Sport

-

0,84%

-

0,51%

mecze24.pl

-

0,50%

-

0,31%

weszlo.com

-

0,35%

-

-

90minut.pl

-

0,35%

-

0,23%


Strony sportowe portali horyzontalnych zazwyczaj wyższe wyniki niż w dniach meczów reprezentacji Polski osiągały nazajutrz. Rekordowe wyniki zanotowały w niedzielę 26 czerwca, dzień po zwycięskim meczu 1/8 finału ze Szwajcarią. Sportowefakty.wp.pl miały wtedy 2,34 mln realnych użytkowników i 22,6 mln odsłon (wobec 1,99 mln użytkowników i 14,3 mln odsłon w dniu meczu), a dział sportowy Onetu - 1,94 mln użytkowników i 7,48 mln odsłon (dzień wcześniej: 1,82 mln użytkowników i 6 mln odsłon).

Sekcja sportowa Onetu tylko w trzech z analizowanych 21 dni miała więcej użytkowników niż Sportowefakty.wp.pl (największą przewagę zanotowała 21 czerwca: 1,97 mln wobec 1,79 mln), w każdym dniu miała wyraźnie mniej odsłon od konkurenta, w niektóre ponad dwa razy mniej. Z kolei Sportowefakty.wp.pl największą przewagę w liczbie użytkowników osiągnęły 26 czerwca (2,34 mln wobec 1,94 mln) i 29 czerwca (1,28 mln wobec 954,7 tys.).

Z kolei Ipla i dział sportowy TVP.pl zdecydowanie najwyższą odwiedzalność osiągnęły w dniach meczów naszej drużyny. Ipla najwyższy zasięg (564,7 tys. użytkowników) zanotowała w dniu meczu Polska - Irlandia Północna, a sekcja sportowa TVP.pl w dniu meczu Polska - Portugalia (515,4 tys. użytkowników).

Odwiedzalność czołowych serwisów sportowych w wybranych dniach podczas Euro 2016

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

użytkownicy

odsłony

zasięg

piątek 10 czerwca (pierwszy dzień turnieju)

Sportowefakty.wp.pl

960 469

6 182 344

3,81%

Onet.pl - sport

995 349

3 220 891

3,95%

Sport.pl

575 266

2 939 307

2,28%

Przegladsportowy.pl

328 654

1 099 115

1,30%

Interia.pl - sport

317 830

786 076

1,26%

Polsatsport.pl

140 444

303 924

0,56%

Ipla

286 038

809 992

1,13%

Flashscore.pl

162 333

866 656

0,64%

Meczyki.pl

75 660

208 549

0,30%

TVP.pl - sport

189 832

562 620

0,75%

90minut.pl

81 963

851 385

0,33%

Weszlo.com

50 817

271 730

0,20%

niedziela 12 czerwca (mecz Polska - Irlandia Północna)

domena

użytkownicy

odsłony

zasięg

Sportowefakty.wp.pl

1 858 983

13 019 820

7,37%

Onet.pl - sport

1 379 916

5 501 152

5,47%

Sport.pl

1 156 204

5 843 793

4,58%

Przegladsportowy.pl

836 390

2 701 857

3,32%

Interia.pl - sport

432 056

1 060 946

1,71%

Polsatsport.pl

655 839

1 389 819

2,60%

Ipla

564 681

1 321 537

2,24%

Flashscore.pl

309 755

1 569 637

1,23%

Meczyki.pl

371 278

1 650 272

1,47%

TVP.pl - sport

426 718

1 512 308

1,69%

Mecze24.pl

237 747

1 255 834

0,94%

90minut.pl

147 099

1 302 899

0,58%

poniedziałek 13 czerwca

domena

użytkownicy

odsłony

zasięg

Sportowefakty.wp.pl

1 922 814

12 417 644

7,62%

Onet.pl - sport

1 613 297

6 501 684

6,39%

Sport.pl

1 228 737

7 083 502

4,87%

Przegladsportowy.pl

809 220

1 965 289

3,21%

Interia.pl - sport

547 571

1 440 859

2,17%

Polsatsport.pl

488 013

1 138 749

1,93%

Ipla

460 985

863 741

1,83%

Flashscore.pl

238 643

1 877 574

0,95%

Meczyki.pl

281 905

1 147 256

1,12%

TVP.pl - sport

274 229

641 730

1,09%

Mecze24.pl

85 530

505 939

0,34%

90minut.pl

107 094

1 062 085

0,42%

Weszlo.com

78 210

525 174

0,31%

czwartek 16 czerwca (mecz Polska - Niemcy)

domena

użytkownicy

odsłony

zasięg

Sportowefakty.wp.pl

1 547 267

10 729 090

6,11%

Onet.pl - sport

1 465 809

5 302 398

5,78%

Sport.pl

1 109 834

5 919 288

4,38%

Przegladsportowy.pl

933 960

2 071 618

3,69%

Interia.pl - sport

481 005

1 128 157

1,90%

Polsatsport.pl

490 017

979 374

1,93%

Ipla

442 705

630 525

1,75%

Flashscore.pl

510 427

3 207 918

2,01%

Meczyki.pl

298 535

846 064

1,18%

TVP.pl - sport

410 297

1 345 647

1,62%

Mecze24.pl

112 102

506 633

0,44%

90minut.pl

89 811

804 016

0,35%

piątek 17 czerwca

domena

użytkownicy

odsłony

zasięg

Sportowefakty.wp.pl

1 787 972

12 256 233

7,08%

Onet.pl - sport

1 627 121

7 301 183

6,44%

Sport.pl

1 120 289

8 264 090

4,44%

Przegladsportowy.pl

1 102 002

2 562 392

4,36%

Interia.pl - sport

583 266

1 739 152

2,31%

Polsatsport.pl

537 958

1 227 540

2,13%

Ipla

417 111

562 984

1,65%

Flashscore.pl

366 235

2 421 919

1,45%

Meczyki.pl

133 179

399 572

0,53%

TVP.pl - sport

181 814

396 251

0,72%

90minut.pl

79 232

783 945

0,31%

Weszlo.com

63 728

526 443

0,25%

wtorek 21 czerwca (mecz Polska - Ukraina)

domena

użytkownicy

odsłony

zasięg

Sportowefakty.wp.pl

1 793 627

12 039 063

7,11%

Onet.pl - sport

1 971 730

7 583 674

7,81%

Sport.pl

1 101 541

6 460 521

4,36%

Przegladsportowy.pl

806 559

2 064 110

3,20%

Interia.pl - sport

559 249

1 499 914

2,22%

Polsatsport.pl

532 966

1 127 414

2,11%

Ipla

355 471

545 598

1,41%

Flashscore.pl

330 367

2 754 179

1,31%

Meczyki.pl

224 329

1 093 446

0,89%

TVP.pl - sport

447 440

1 660 839

1,77%

Mecze24.pl

116 779

422 490

0,46%

90minut.pl

84 846

787 341

0,34%

Weszlo.com

53 789

414 739

0,21%

środa 22 czerwca

domena

użytkownicy

odsłony

zasięg

Sportowefakty.wp.pl

1 747 473

11 833 457

6,92%

Onet.pl - sport

1 657 725

6 750 096

6,56%

Sport.pl

1 051 113

6 180 453

4,16%

Przegladsportowy.pl

979 807

2 653 873

3,88%

Interia.pl - sport

609 765

1 725 522

2,41%

Polsatsport.pl

465 491

1 139 242

1,84%

Ipla

342 143

478 151

1,35%

Flashscore.pl

245 657

3 367 032

0,97%

Meczyki.pl

210 801

963 264

0,83%

TVP.pl - sport

139 394

376 771

0,55%

90minut.pl

78 658

816 627

0,31%

Weszlo.com

68 805

439 577

0,27%

sobota 25 czerwca (mecz Polska - Szwajcaria)

domena

użytkownicy

odsłony

zasięg

Sportowefakty.wp.pl

1 986 062

14 275 216

7,86%

Onet.pl - sport

1 821 150

6 012 983

7,21%

Sport.pl

1 203 638

6 789 133

4,76%

Przegladsportowy.pl

786 260

2 344 905

3,11%

Interia.pl - sport

507 127

1 333 122

2,01%

Polsatsport.pl

662 222

1 534 273

2,62%

Ipla

428 912

621 183

1,70%

Flashscore.pl

379 800

3 326 385

1,50%

Meczyki.pl

418 516

2 072 957

1,66%

TVP.pl - sport

482 729

1 621 215

1,91%

Mecze24.pl

156 415

671 305

0,62%

90minut.pl

69 361

612 124

0,27%

niedziela 26 czerwca

domena

użytkownicy

odsłony

zasięg

Sportowefakty.wp.pl

2 337 654

22 637 241

9,25%

Onet.pl - sport

1 936 609

7 477 568

7,66%

Sport.pl

1 304 134

8 981 899

5,16%

Przegladsportowy.pl

1 126 872

3 189 139

4,46%

Interia.pl - sport

616 998

1 748 682

2,44%

Polsatsport.pl

704 942

1 787 875

2,79%

Ipla

483 914

658 353

1,91%

Flashscore.pl

400 976

2 043 438

1,59%

Meczyki.pl

350 728

1 316 936

1,39%

TVP.pl - sport

232 617

540 324

0,92%

Mecze24.pl

86 287

528 514

0,34%

90minut.pl

77 894

770 081

0,31%

Weszlo.com

57 164

511 838

0,23%

czwartek 30 czerwca (mecz Polska - Portugalia)

domena

użytkownicy

odsłony

zasięg

Sportowefakty.wp.pl

1 449 692

9 209 652

5,75%

Onet.pl - sport

1 261 757

4 251 676

5,00%

Sport.pl

983 958

4 613 323

3,90%

Przegladsportowy.pl

673 986

1 658 177

2,67%

Interia.pl - sport

389 123

987 706

1,54%

Polsatsport.pl

340 885

571 326

1,35%

Ipla

279 399

422 373

1,11%

Flashscore.pl

269 085

1 646 441

1,07%

Meczyki.pl

96 871

342 516

0,38%

TVP.pl - sport

515 378

1 558 090

2,04%

Mecze24.pl

116 886

322 285

0,46%

90minut.pl

70 993

697 074

0,28%

Weszlo.com

63 105

387 620

0,25%

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Serwisy sportowe w czasie Euro 2016: WP przed Onetem, Polsatsport.pl i Ipla przed TVP, rekordy po meczu ze Szwajcarią

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Chris
Widać metodologiczne błędy w opracowaniu tej analizy. Jak można porównywać cały serwis Ipla (który oferuje kontent serialowy, filmowy, sportowy) z serwisami typowo sportowymi? Dlaczego nie dodał zatem statów całego onetu , wp, tvp?A do tego dziennikarz zsumował ( jak sam pisze) liczbę realnych userów serwisu ipla.tv z usterami apki :) czekamy na obiektywniejsze analizy
11 8
odpowiedź
User
Analityk
Wnioski, jak niektórzy mówią w Europie (póki co): eine grosse Katastroffe; na podstawie przedstawionych danych i nieprzedstawionych- zapewne można wyciągnąć inne; jeśli nie PR to totalna amatorszcyzna; WM - tak się nie zdobywa uznania
9 8
odpowiedź
User
Sportowiec
To nie jedyny czynnik, że po meczu pl-sui było więcej ludzi kolejnego dnia. Niedziela = wolne, troche zawsze wiecej ludzi a co ważne była wtedy kolejka żużla, a wyniki śledzi tam live bardzo dużo ludzi:)
9 8
odpowiedź