SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sieci sklepów reklamują się więcej w radiu i telewizji. Lidl liderem, Tesco i Kaufland mocno w górę

W pierwszym kwartale br. sieci handlowe wydały na reklamy w mediach tradycyjnych ponad 40 proc. więcej niż przed rokiem. Zwiększyły swoją obecność w radiu, telewizji i na outdoorze, redukując wydatki na prasę i magazyny. Najwięcej wydał Lidl, znacząco nakłady zwiększyły Tesco i Kaufland.

fot. Shutterstock.com Article

Sieci handlowe przeznaczyły w pierwszych trzech miesiącach br. ponad 317,4 mln zł. Było to 40,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku - wynika z raportu Kantar Media (dane cennikowe bez rabatów) przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl.

Najwięcej na wsparcie wydaje, podobnie jak rok temu, Lidl Polska. Ta sieć dyskontów zostawiła w mediach nieco ponad 112 mln zł, o 6,5 proc. więcej w skali roku.

Lidl w marcu wspierał kampanią m.in. „Akcję błysk” promując środki czystości oraz książki z przepisami cukierniczymi, w lutym zaś Pascal Brodnicki i Karol Okrasa w reklamach tej sieci realizowali kulinarną wyprawę na księżyc.

Bardziej - o 34,2 proc., do 76 mln zł - wzrosły wydatki reklamowe Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci sklepów Biedronka i drogerii Hebe. Ta sieć regularnie promuje promocje cenowe w swoich sklepach, w lutym rozpoczęła nową komunikację, w której produkty reklamowała pokazując w spotach, jak można przygotować z nich określone potrawy (więcej o tym).

Największy wzrost nakładów reklamowych w pierwszym kwartale br. zanotowały Tesco Polska i Kaufland Polska. Pierwsza sieć zwiększyła je o 169,2 proc. - do blisko 29 mln zł, a druga - o 120,9 proc., do blisko 23 mln zł.
Tesco w połowie marca promowało wędliny reklamami z udziałem Roberta Makłowicza, a w styczniu br. działaniami pod hasłem „Smaku wiele za niewiele” reklamowało żywność własnej marki Value.  Kaufland z kolei w styczniu br. reklamował oferowaną w swoich sklepach polską żywności pod hasłem „Wszystko co kochasz”.

W tegorocznym zestawieniu największych pod względem wydatków reklamowych sieci handlowych pojawił się Carrefour Polska, który zainwestował w reklamę w tradycyjnych mediach 21,2 mln zł.

Cennikowe wydatki reklamowe sieci handlowych

(dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-III 2014

I-III 2015

zmiana proc.

Lidl Polska

105 142 318 zł

112 002 026 zł

6,5

Jeronimo Martins Polska

56 583 525 zł

76 012 115 zł

34,2

Tesco Polska

10 769 123 zł

28 990 557 zł

169,2

Kaufland Polska

10 385 983 zł

22 946 798 zł

120,9

Carrefour Polska

b.d.

21 192 453 zł

b.d.

Auchan Polska

12 131 677 zł

b.d.

b.d.

razem

225 948 638 zł

317 428 116 zł

40,5


Sieci handlowe wciąż najwięcej wydają na zasięgowe kampanie w stacjach telewizyjnych. Wydatki na szklanym ekranie zwiększyły o 24,5 proc. , do 143,8 mln zł.

W największym stopniu jednak w tej branży wzrosły nakłady na reklamę w stacjach radiowych - niemal o 100 proc., do 136 mln zł. Właściciele marketów wydali też więcej na reklamę zewnętrzną. Na promocję na nośnikach outdoorowych przeznaczyły w pierwszym kwartale tego roku 17,1 mln zł - 31,4 proc. więcej niż rok temu.

Mniejszym ich zainteresowaniem marketów cieszyły się w pierwszych miesiącach tego roku gazety i magazyny. W prasie codziennej wydali oni 7,2 proc. mniej niż rok wcześniej (7,2 mln zł), a w czasopismach - 30,4 proc. mniej (12,9 mln zł).

Cennikowe wydatki reklamowe sieci handlowych

(dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-III 2014

I-III 2015

zmiana proc.

Telewizja

115 514 967 zł

143 828 306 zł

24,5

Radio

69 338 799 zł

135 968 201 zł

96,1

Gazety

7 737 273 zł

7 178 109 zł

-7,2

Magazyny

18 498 163 zł

12 875 348 zł

-30,4

Outdoor

13 043 396 zł

17 138 452 zł

31,4

Kina

1 453 340 zł

b.d.

b.d.

Indoor

362 700 zł

439 700 zł

21,2

Razem

225 948 638 zł

317 428 116 zł

40,5

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Sieci sklepów reklamują się więcej w radiu i telewizji. Lidl liderem, Tesco i Kaufland mocno w górę

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dominika
Równie dobrą i skuteczną formą reklamy są teksty contentowe, takie jakie tworzy LeadBullet. Dobrze napisana, poszukiwana treść daje nieograniczone możliwości.
8 8
odpowiedź