SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Radia codziennie słucha 72,7 proc. Polaków. Eska wyprzedziła PR3 i PR1 (raport za I półrocze)

W pierwszym półroczu 2018 roku uśredniony dzienny zasięg radia wyniósł 72,7 proc., a średni czas słuchania uplasował się na poziomie 269 min. Najchętniej słuchaną stacją niezmiennie było RMF FM, a sieć Eska wyprzedziła Trójkę i Jedynkę - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Article

Średni dobowy zasięg radia w 2017 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 72,7 proc. (21,60 mln osób), po wzroście względem poprzedniego roku o 2,2 pkt. proc. (760 tys. osób) - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Z informacji przekazanych nam przez Komitet Badań Radiowych wynika, że najwyższe zasięgi radio notuje wśród osób dorosłych w wieku 25-39 lat (każdego dnia 74,4 proc. z nich słuchało radia) oraz w wieku 40-59 lat (75,4 proc.). Wzrósł zasięg słuchalności radia wśród młodzieży, w wieku 15-24 lat (69,4 proc. do 70,9 proc.).

- Pod względem wykształcenia radio notuje najwyższe zasięgi wśród osób najlepiej wykształconych. Dziennie radia w pierwszym półroczu słuchało 76,9 proc. osób z wyższym wykształceniem (75,1 proc. w roku ubiegłym) oraz 73,4 proc. ze średnim (71,6 proc. w roku ubiegłym). Najwyższe zasięgi radia notowane są w kategoriach zawodowych: wśród dyrektorów, prezesów, specjalistów, przedstawicieli wolnych zawodów czy właścicieli firm - mówi Wirtualnemedia.pl Anna Wiater, rzecznik prasowy KBR.

Uśredniony dzienny czas słuchania radia w zeszłym półroczu wyniósł 269 min. Dla porównania, w pierwszym półroczu 2017 roku były to 262 min.

Radia najchętniej słuchamy w pracy

Polacy najczęściej słuchają radia w pracy. Wśród wszystkich słuchaczy udział w czasie słuchania w tym miejscu wynosi 44,4 proc. (w przeliczeniu na czas na 1 osobę są to aż 384 minuty). Na drugim miejscu znajduje się dom (27,3 proc.). Niemal ćwierć słuchaczy radia ogółem (dokładnie 23,3 proc.) stanowią osoby, które w tym czasie znajdują się w samochodzie.

- Mimo, że wciąż dominuje słuchanie radia przez tradycyjny odbiornik radiowy FM, to Polacy coraz częściej słuchają tradycyjnych stacji radiowych przez Internet oraz dekodery telewizji kablowych i platform satelitarnych. Radio świetnie wykorzystuje dodatkowe kanały dystrybucji - większość stacji nadających w Polsce jest obecna online - informuje nas rzecznik prasowy KBR.

Badania Radio Track Millward Brown pokazują, że codziennie radia w pierwszym półroczu br. słuchało 52,5 proc. kierowców, o 2,1 pkt. proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Jest to dodatkowe badanie prowadzone przez instytut od początku 2017 roku. - Wyniki badania RT wskazują na utrzymujące się dwa silne drive-time’y wśród polskich kierowców (kobiet i mężczyzn). Są to dni powszednie w godzinach od 7.00 do 9.00 oraz od 15.00 do 17.00. Wysoka percepcja przekazu reklamowego w momencie jazdy samochodem sprawia, że reklama nadawana w drive-time jest wysoce skuteczna w opinii reklamodawców - komentuje nam Wiater.

RMF FM na czele rynku, Eska wyprzedziła PR3 i PR1

Udział RMF FM pod względem słuchania w pierwszym półroczu 2018 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 25,6 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,7 pkt. proc.

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 12,4 proc. (udział tej stacji względem fali styczeń-czerwiec 2017 zmalał o 0,8 pkt. proc.). Od 3 kwietnia br. Radio ZET wprowadziło korektę ramówki - pasmo poranne prowadzi Damian Michałowski i Michał Korościel, a przedpołudniowe - Tomasz Florkiewicz. Agnieszka Kołodziejska natomiast jest prowadzącą pasma w godz. 12-15, a Marcin Sońta i Mateusz Ptaszyński - w godz. 15-18.

Z miejsca piątego na ostatnią lokatę podium awansowała sieć Eska. Jej udział w rynku wyniósł 7,6 proc., po wzroście o 1,3 pkt. proc. Stacja ta pochwalić się mogła największym wzrostem w zestawieniu.

Eska wyprzedziła publiczną Jedynkę, która spadła z miejsca trzeciego na czwarte. Udział PR1 zmalał o 1,2 pkt. proc. do 7,2 proc.

Z czwartego na piąte miejsce spadła Trójka z wynikiem na poziomie 5,8 proc. W najnowszej fali udział PR3 poszedł w dół o 1,4 pkt. proc. - najbardziej w zestawieniu.

Dołącz do dyskusji: Radia codziennie słucha 72,7 proc. Polaków. Eska wyprzedziła PR3 i PR1 (raport za I półrocze)

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
He he he
"- Pod względem wykształcenia radio notuje najwyższe zasięgi wśród osób najlepiej wykształconych." - śpiewka-miód na serce reklamodawców. Że trafiają tylko do osób z wyższym wykształceniem, z dużych miast, z zarobkami powyżej 10k zł. :D A teraz skonfrontuję to z własną wiedzą rozdawacza darmowych gazetek na skrzyżowaniach w Warszawie (rok 2015): Trójka - kobiety, wyglądające elegancko, ale w niezbyt drogich (choć dość nowych) autach plus goście 50+ w starych grzmotach, VOX - taksówkarze i policjanci, Eska - busy z robotnikami, Ukraińcami i wąsaci, brzuchaci janusze w sypiących się, kopcących autach, Spotify lub audiobooki - eleganccy ludzie w droższych samochodach, czasem niewyróżniających się marek (np. Infiniti I Jaguary), PR1 - siwi ludzie, ale też eleganccy, często w Mercedesach.
odpowiedź
User
xsd
może wyprzedziła ale poziomem nie dorasta do pięt .PR3i PR1 lub RMF FM
odpowiedź
User
Piotr
Wysoka percepcja przekazu reklamowego w momencie jazdy samochodem sprawia, że reklama nadawana w drive-time jest wysoce skuteczna w opinii reklamodawców.
Nie wiem, czy w aucie mam wysoką percepcję - wiem, że na reklamach natychmiast zmieniam stację lub zapuszczam coś z Tidala. A jak nie mam nastroju, to słucham auta.
odpowiedź