SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sony, Agora i Polsat wydały najwięcej na reklamy telewizyjne

Sony Poland w 2010 roku na reklamy telewizyjne wydało najwięcej wśród producentów sprzętu IT i RTV. Natomiast w kategorii „Media, książki, CD i DVD” największymi reklamodawcami były Agora i Polsat.

Sony Poland w ub.r. cennikowo na reklamy telewizyjne przeznaczyło ponad 39 mln zł, czyli 17 proc. mniej niż w 2009 roku – wynika z danych TNS OBOP. Mimo to firma była zdecydowanie największym reklamodawcą wśród producentów i dostawców sprzętu RTV oraz AGD. Samsung Electronics Polska przeznaczył na reklamy w telewizji 10 proc. mniej niż rok wcześniej, natomiast Panasonic Polska – 47 proc. więcej , a LG Electronics – 61 proc. Canon Polska w 2009 roku nie znalazł się w czołowej piątce reklamodawców w kategorii „Komputery, audio i video”.

Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną

kategoria „Komputery, audio i video”

 
 

 

2010 rok

2009 rok

 

Sony Poland

39 136 634 zł

47 082 930 zł

 

Samsung Electronics Polska

17 716 489 zł

19 644 610 zł

 

Panasonic Polska

13 322 039 zł

9 065 492 zł

 

LG Electronics

7 571 824 zł

4 693 045 zł

 

Canon Polska

7 534 048 zł

 -

 

Z kolei wśród wydawców mediów, książek i płyt CD/DVD największe wydatki na reklamy telewizyjne zanotowały Agora i Polsat. Ta pierwsza firma przeznaczyła na to 2 proc. więcej niż w 2009 roku, a ta druga – 0,5 proc. mniej. Natomiast ITI Holdings ograniczyło te wydatki o 24 proc. Dwaj dystrybutorzy filmowi – Forum Film i Kino Świat – w 2009 roku nie byli w czołowej piątce kategorii „Media, książki, CD i DVD”.

Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną

kategoria „Media, książki, CD i DVD”

 
 

 

2010 rok

2009 rok

 

Agora

86 280 044 zł

84 544 233 zł

 

Polsat

83 380 210 zł

83 813 871 zł

 

ITI Holdings

45 179 632 zł

59 413 521 zł

 

Forum Film

38 466 236 zł

 -

 

Kino Świat

28 115 093 zł

 -

 

Dołącz do dyskusji: Sony, Agora i Polsat wydały najwięcej na reklamy telewizyjne

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl