Spada widoczność reklam display w Polsce. Najgorszy wynik w 2020 roku

Wskaźniki widoczności reklam display dalej spadły wraz ze wzrostem popytu na koniec roku. W międzyczasie średni współczynnik widoczności reklam wideo spadł o 2 punkty procentowe, osiągając najniższy poziom w 2020 roku. Tylko co druga reklama display trafia ze swoim komunikatem do użytkowników online w zabieganiu towarzyszącym końcowi roku - wynika z raportu "Viewability Benchmark" agencji Meetrics za IV kwartał 2020 roku.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Analitycy Meetrics wskazują, że po korzystnym dla reklamy wzroście wykorzystania mediów w II kwartale 2020 r., wskaźniki widoczności reklam display w IV kwartale ponownie spadły - z 57 proc. w III kwartale do 53 procent w IV kwartale.

Tzw. wskaźnik Viewable Viewtime wzrósł z 16,8 sek. do 17,6 sek.

grafika

Widoczność reklam display desktop zmalała z 58 proc. do 53 proc., zaś reklam display mobile - z 57 proc. do 54 proc.

grafika

Wskaźniki widoczności reklam wideo wyniosły 73 procent w IV kwartale, co oznacza spadek o dwa punkty procentowe w ciągu trzech miesięcy. Wskaźnik Viewable Viewtime wyniósł natomiast 15,6 sek. ( 16,9 sek. w III kwartale).

- Spadające wskaźniki widoczności reklam na polskim rynku reklamy internetowej wydają się poważne, ale mają swoje źródło w zwiększonym sezonowo popycie. Ze względu na niedobór powierzchni reklamowej premium, jakość reklam online nie zawsze mogła sprostać oczekiwaniom reklamodawców w IV kwartale. Ponadprzeciętne wahania wskaźników widoczności reklam w ciągu ostatniego roku wskazują, że na polskim rynku reklamy online jest deficyt miejsc reklamowych o wysokiej jakości w porównaniu z innymi krajami europejskimi - wyjaśnia Hubert Świtalski, country manager Meetrics.

grafika

Meetrics w swoich badaniach opiera się na definicji Viewability rekomendowanej przez IAB i Media Rating Council. Reklama jest uważana za widoczną jeśli co najmniej 50 proc. jej powierzchni jest widoczna na ekranie przez co najmniej sekundę. Dla reklam wideo, rekomendowana jest zasada „50/2", co oznacza, że co najmniej 50 proc. powierzchni reklamy musi być widoczne przez 2 sekundy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami