SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

SportoweFakty.pl w rękach Grupy Wirtualna Polska

Grupa Wirtualna Polska przejmuje serwis SportoweFakty.pl. To kolejna w ostatnim okresie akwizycja spółki, ostro rywalizującej z Grupą Onet - RASP o pozycję lidera wśród polskich wydawców internetowych.

Jacek Świderski, prezes Grupy Wirtualna Polska Article

SportoweFakty.pl zajmują się różnymi dyscyplinami, m.in. piłką nożną żużlem, koszykówką, piłką ręczną, siatkówką i tenisem. Serwis wyróżnia się opiniotwórczością - w całym ub.r. inne media powoływały się na jego informacje 546 razy, a lepszy wynik wśród witryn internetowych zanotował tylko Onet.pl (według danych Instytutu Monitorowania Mediów - zobacz szczegóły).

- W strategii stawiamy na treści angażujące, wiążące czytelnika z witryną i niedostępne na stronach mainstreamowych, ogólnopolskich mediów - uzasadnia to przejęcie Jacek Świderski, prezes Grupy Wirtualna Polska. - Wzmacniamy naszą pozycję w segmencie informacji sportowych i rozbudowujemy redakcję. Mając trzy silne marki: WP Sport, Sportfan.pl oraz SportoweFakty.pl możemy lepiej adresować potrzeby rynku, przykładając większą wagę do pożądanych przez użytkowników unikatowych treści lokalnych - dodaje.

Grupa WP kupiła 100 proc. udziałów SportoweFakty.pl. Wartość transakcji nie została ujawniona.

Dotychczasowy zespół SportoweFakty.pl dalej będzie prowadził serwis. - Wybór inwestora był nieprzypadkowy - jest to nowa, dynamiczna grupa medialna, z jasną strategią rozwoju w obszarze kontentu. Co ważne, nowi partnerzy rozumieją specyfikę serwisu, a nasz zespół będzie dalej miał wpływ na kierunek jego rozwoju - komentuje Dariusz Górzny, założyciel i dotychczasowy właściciel serwisu.

W marcu br. SportoweFakty.pl zanotowały 570,8 tys. użytkowników i 35,4 mln odsłon krajowych, a wszystkie serwisy sportowe Grupy WP - 4,62 mln użytkowników i 135,5 mln odsłon krajowych (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

To kolejny nowy serwis w portfolio Grupy WP. W grudniu ub.r. Grupa o2 (która w lutym br. połączyła się z Wirtualną Polską, tworząc Grupę WP) kupiła 51 proc. udziałów serwisu Dobreprogramy.pl (więcej na ten temat). Firma zapowiadała, że będzie liderem wśród polskich wydawców pod względem zasięgu, ale w marcu br. (kiedy do jej wyników nie doliczono jeszcze ruchu z Dobreprogramy.pl) nie wyprzedziła Grupy Onet - RASP pod względem liczby użytkowników ogółem (zobacz szczegóły).

Z kolei Grupa Onet w zeszłym tygodniu ogłosiła kupno porównywarki cenowej Skąpiec.pl i serwisu z opiniami o produktach Opineo.pl (przeczytaj o tym więcej).

Zarówno Grupa WP, jak i Grupa Onet w prowadzonych obecnie kampaniach reklamowych przestawiają się jako lider polskiego internetu (więcej na ten temat).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: SportoweFakty.pl w rękach Grupy Wirtualna Polska

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ekspert
No to robi sie ciekawie ;)
18 9
odpowiedź
User
?
Czyli jest tak, Onet Sport obudowany redakcjami Eurosportu i Przeglądu Sportowego. WP Sport obudowany SportFanem i Sportowymi Faktami... . Mhm... czy tylko ja dostrzegam pewien dysonans?
22 15
odpowiedź
User
Sportowiec
Uwazam, ze SportFan i SportoweFakty to BARDZO fajne marki - wiem co mowie, bo kupuje ubrania w Lidlu i Makro.
23 13
odpowiedź
User
Zazdrość
Sportowiec, czyli skąpiec z Ciebie. Na dodatek jak tak dalej pójdzie to zostanie Ci tylko Biedronka
16 8
odpowiedź
User
Easy
Wp ma tresci sportowe wideo z TVP.
10 8
odpowiedź