Spotify testuje pomijanie reklam przez użytkowników, chce docierać do nich ze spersonalizowanym przekazem

Serwis Spotify rozpoczął w Australii testowanie rozwiązania pozwalającego użytkownikom korzystającym z darmowej wersji na pomijanie reklam pojawiających się na ich kontach. Reklamodawcy nie płacą za pominięte przez internautów spoty audio i wideo, a Spotify wyjaśnia że chce docierać do odbiorców tylko z tymi reklamami, które ich interesują.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

O testowanym przez Spotify systemie nazwanym Active Media poinformował serwis Ad Age opierając się na informacjach uzyskanych w firmie.

Próby prowadzone są na razie w ograniczonym zakresie i wyłącznie na rynku australijskim. Nowy format pozwala użytkownikom na pominięcie każdej reklamy audio lub wideo, która pojawia się na ich kontach podczas korzystania z serwisu. Obecnie wszyscy użytkownicy darmowej wersji Spotify muszą zaczekać na odtworzenie każdego emitowanego spotu bez możliwości jego pominięcia.

Danielle Lee, dyrektor ds. partnerstwa w Spotify wyjaśnia w rozmowie z Ad Age, że reklamodawcy nie płacą za emisje, które zostaną pominięte przez użytkowników, zaś system zbiera informacje o tym które z reklam zostały przez internautę wyłączone, a które obejrzane. Dzięki temu, jak twierdzi Danielle Lee serwis ma informacje pozwalające wyświetlać użytkownikom reklamy jak najlepiej dopasowane do ich gustów i preferencji.

Na razie nie wiadomo kiedy zakończą się obecne testy, jednak Spotify nie wyklucza globalnego wprowadzenia w przyszłości formatu Active Media. Lee podkreśla, że wiele będzie zależało od reakcji partnerów reklamowych, którzy powinni docenić możliwość dotarcia do użytkowników z bardziej spersonalizowanym i angażującym przekazem niż do tej pory.

W II kwartale br. Spotify osiągnął przychody w wysokości 1,273 mld euro. Obecnie z platformy korzysta na całym świecie 180 mln użytkowników miesięcznie, z czego 83 mln płacą abonament. Pomimo rosnących wskaźników spółka wykazała kwartalną stratę operacyjną na poziomie 90 mln euro.

 

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?