Spotify będzie personalizować playlisty

Spotify zapowiedziało, że będzie personalizować wybrane playlisty w oparciu o gusta użytkowników. Dzięki temu twórcy artyści mają zyskać większą szansę dotarcia do pożądanej grupy odbiorców.

km
km
Udostępnij artykuł:

Celem nowego systemu jest zachęcenie użytkowników do spędzania dłuższego czasu na słuchaniu playlist. Testy przeprowadzone przez Spotify na wybranej grupie użytkowników wykazały, że słuchają oni spersonalizowanych przez serwis playlist dłużej.

Dodatkowo, takie playlisty zawierają o 30 proc. więcej artystów, a liczba nowych piosenek odkrywanych przez słuchaczy wzrasta o 35 proc.

Co więcej, po odkryciu nowej piosenki na tego typu playliście, liczba słuchaczy, którzy następnie sami wyszukują dany utwór, wzrasta o 80 proc. W efekcie średnia liczba przypadków zapisywania piosenki przez użytkownika jest o 2/3 większa.

grafika

Spotify podkreśla, że dodanie utworu do playlisty nie oznacza, że każdy inny użytkownik na pewno zobaczy ją na spersonalizowanej wersji tej playlisty. Dlatego serwis będzie tworzył unikalne linki do tych playlist, które będą mogli udostępniać artyści.

Użytkownik, który kliknie w taki link, zobaczy spersonalizowaną wersję playlisty z utworem danego artysty na pierwszej pozycji.

grafika

Spotify zanotował w IV kwartale 2018 r. wzrost przychodów o 30 proc. i 94 mln euro zysku operacyjnego. Z serwisu na koniec grudnia korzystało 207 mln użytkowników, z czego 96 mln płaciło abonament.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały