SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W 2019 roku wzrosła sprzedaż tylko „Pulsu Biznesu”. „Gazeta Polska Codziennie” najbardziej w dół

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w 2019 roku był „Fakt”. Prawie wszystkie dzienniki zanotowały najniższą sprzedażą w historii, a liderem wśród spadków była „Gazeta Polska Codziennie”. Rok do roku zyskał tylko „Puls Biznesu” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Article

Średnia sprzedaż ogółem wszystkich dzienników ogólnopolskich należących do ZKDP wyniosła w 2019 roku 539 tys. egz. i była niższa o 7,9 proc. niż rok wcześniej - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Liderem „Fakt"

W 2019 roku średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 215 508 egz., czyli o 9,34 proc. mniej niż w poprzednim roku - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do ostatnich 10 lat tytuł ten cechuje się stabilnym spadkiem sprzedaży, np. w porównaniu do 2014 roku średni wynik tego tygodnika zmalał o 33,63 proc,. a w porównaniu do 2010 roku - o 50,69 proc.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugą pozycję zajął „Super Express” (ZPR Media) ze średnią sprzedażą ogółem wynoszącą 112 932 egz. Jego wynik zmniejszył się o 4,01 proc. Analizując dane z wielu lat wynika, że tytuł ten w cykl spadającej sprzedaży wszedł w 2008 roku. Od 2010 roku jego wynik zmalał o 38,46 proc.

Ostatnią lokatę podium zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół o 9,16 proc. do 85 873 egz. Tytuł  zanotował największy spadek sprzedaży w porównaniu do danych z 2010 roku - w tym ujęciu wyniósł on 71,81 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają „Rzeczpospolita” (Gremi Media; 42 076 egz.; w dół o 6,61 proc.) oraz „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes; 35 353 egz.; - 7,39 proc.).

Największy spadek średniej sprzedaży ogółem w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej, wynoszący 13,87 proc. do 13 239 egz., zanotowała „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Tytuł w rankingu zajął siódmą lokatę.

Wzrosła sprzedaż „Pulsu Biznesu”

Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl wszystkie dzienniki oprócz „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) - który jako jedyny zanotował  wzrost sprzedaży z o 2,6 proc. - zanotowały najniższą sprzedaż w historii ich średnich rocznych wyników.

 „Gazeta Polska Codziennie” najbardziej w dół

W grudniu 2019 roku liderem również był „Fakt”, którego średnia sprzedaż ogółem w porównaniu do grudnia 2018 roku zmniejszyła się o 1,49 proc. do 209 446 egz.

Drugi był „Super Express”, którego wynik sprzedażowy wyniósł 111 106 egz., po spadku o 4,50 proc. Trzecią lokatę zajęła „Gazeta Wyborcza” (85 800 egz.; w dół o 12,64 proc.).

Najwięcej w tym ujęciu też straciła „Gazeta Polska Codziennie”, której średnia sprzedaż ogółem zmalała o 13,26 proc.

Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: W 2019 roku wzrosła sprzedaż tylko „Pulsu Biznesu”. „Gazeta Polska Codziennie” najbardziej w dół

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
SSP
GPC nie damy zginąć, tak więc bez szczucia.
odpowiedź
User
andyd
GPC nie damy zginąć, tak więc bez szczucia.
to słabo się staracie, bo GPC idzie na dno,
odpowiedź
User
Ek.
12 tys., średnia wieku - 70, ale prawdziwe z nich koty. Kręcą polską polityką, władają internetem, decydują o przyszłości młodych. Żelazna gwardia cesarza. Sat but true.
odpowiedź