SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Większość dzienników z najniższą sprzedaż w historii w I-III kwartale. „Fakt” najchętniej kupowany

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w pierwszych trzech kwartałach br. był „Fakt”. Prawie wszystkie dzienniki zanotowały najniższą sprzedażą w historii, a liderem wśród spadków względem analogicznego okresu 2017 roku była „Gazeta Wyborcza” - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.

W pierwszych trzech kwartałach 2018 roku średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 243 466 egz., czyli o 7,82 proc. mniej niż w pierwszych trzech kwartałach poprzedniego roku - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do ostatnich 10 lat tytuł ten cechuje się stabilnym spadkiem sprzedaży, np. w porównaniu do pierwszych trzech kwartałów 2013 roku średni wynik tego dziennika zmalał o 28,64 proc,. a w porównaniu do pierwszych trzech kwartałów 2009 roku - o 48,02 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję zajął „Super Express” (ZPR Media) ze średnią sprzedażą ogółem wynoszącą 118 075 egz. Jego wynik jednak zmniejszył się o 9,08 proc. Analizując dane z wielu lat wynika, że tytuł ten w cykl spadającej sprzedaży wszedł w 2008 roku. Od pierwszych trzech kwartałów 2009 roku jego wynik zmalał o 38,83 proc.

Ostatnią lokatę podium zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół najbardziej w zestawieniu - o 16,84 proc. do 93 846 egz. Tytuł ten zanotował również największy spadek sprzedaży w porównaniu do danych z pierwszych dziewięciu miesięcy 2009 roku - w tym ujęciu wyniósł on 72,65 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają „Rzeczpospolita” (Gremi Media; 45 231 egz.; w dół o 8,13 proc.) oraz „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes; 38 023 egz.; - 7,01 proc.).

Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl wszystkie dzienniki oprócz „Parkietu” (Gremi Business Communication) zanotowały najniższą sprzedaż w historii ich średnich wyników dla pierwszych trzech kwartałów. W ostatnich latach jednak rozwija się sprzedaż e-wydań dzienników, czyli dostępnych w Internecie wersji gazet, identycznych pod względem zawartości z wersjami papierowymi.

Warto dodać, że wszystkie tytuły w tym segmencie w pierwszych trzech kwartałach 2018 roku sprzedały się w liczbie 591 948 egz., o 9,72 proc. mniej, niż w pierwszych trzech kwartałach 2017 roku (wówczas średnia sprzedaż wszystkich tytułów w segmencie wyniosła 655 675 egz.). Z kolei w pierwszych trzech kwartałach 2009 roku średnia sprzedaż wszystkich dzienników wyniosła 1 275 161 egz. (spadek o 53,58 proc.; w pierwszych trzech kwartałach 2009 roku nie uwzględniono danych „Gazety Polskiej Codziennie”, która jest wydawana od 2011 roku).

Dane dotyczą wszystkich dzienników ogólnopolskich z bazy ZKDP.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Dołącz do dyskusji: Większość dzienników z najniższą sprzedaż w historii w I-III kwartale. „Fakt” najchętniej kupowany

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
janek
mam pomysł na wsparcie finansowe GW...W sobotę wyprawka na święto niepodleglosci, brązowa lub czarna pasta do butow i szmatka do roztarcia na twarzy...i oczekiwanie przy rondzie Dmowskiego na rasistowskie ataki..te wszystkie atrakcje na swiezym powietrzu za jedyne 5 zyla
odpowiedź
User
Ewa
Za wolno, za wolno upada "Gazeta Wyborcza", jedyna gazeta, której upadek chciałabym zobaczyć. Za wolno, za wolno.
odpowiedź
User
dyro
Nie wyobrażam sobie niemożności przeczytania kiedyś gazety do śniadania. Mam nadzieję, że takich ludzi jest wielu i te spadki kiedyś zatrzymają się, że jakiś constans istnieje. Niech spada do zera tylko Wyborcza.
odpowiedź