SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

„Gazeta Pomorska” liderem sprzedaży w I półroczu, „Dziennik Zachodni” najbardziej w dół

W pierwszym półroczu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród codziennych gazet regionalnych i lokalnych była „Gazeta Pomorska”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Dziennik Zachodni” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Article

Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w pierwszym półroczu 2018 roku wyniosła 30 049 egz., czyli o 11,63 proc. mniej, niż w analogicznym okresie poprzedniego roku - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się najbardziej w zestawieniu - o 17,05 proc. do 26 072 egz.

Podium uzupełnia „Głos Wielkopolski” (również Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w pierwszym półroczu 2018 roku wyniosła 22 009 egz., po spadku o 10,84 proc.

W czerwcu 2018 roku liderem również była „Gazeta Pomorska”, której średnia sprzedaż ogółem w porównaniu do czerwca 2017 roku zmniejszyła się o 12,52 proc. do 28 956 egz.

Drugi był „Dziennik Zachodni”, którego wynik sprzedażowy wyniósł 25 316 egz., po spadku o 21,26 proc. Trzecią lokatę zajął „Głos Wielkopolski” (20 846 egz.; w dół o 13,26 proc.).

Jedynym wzrostem - o 1,78 proc. do 2 796 egz. - pochwalić się mogła „Polska Metropolia Warszawska” (Polska Press Grupa). Dziennik ten jednak nadal w zestawieniu był ostatni.

Wyniki średniej sprzedaży ogółem dzienników regionalnych i lokalnych w 2017 i 2018 roku (dane ZKDP)

Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Pomorska” liderem sprzedaży w I półroczu, „Dziennik Zachodni” najbardziej w dół

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
MT
DZ jak Titanic... A Twaróg wciąż udaje guru i lansuje się w Press
11 8
odpowiedź