SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Rzeczpospolita” i „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” liderami sprzedaży e-wydań

W kwietniu br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansował „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

„Rzeczpospolita” (Gremi Media) w kwietniu 2019 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 299 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 3,58 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 11 037 egz., o 4,24 proc. wyższym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Podium uzupełnia „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się najbardziej w zestawieniu - o 30,33 proc. do 3 992 egz.

Z kolei największy spadek średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 17,24 proc. do 264 egz., zanotowała z kolei „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Tytuł ten w rankingu zajął siódmą lokatę.

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w kwietniu 2019 roku należała do „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” (Grupa WM), który awansował z 6. lokaty. Jego wynik wyniósł 1 050  egz., po wzroście o 22,95 proc.

Drugie miejsce zajął „Głos - Dziennik Pomorza” (Polska Press Grupa), będący rok wcześniej na 14. lokacie. Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 484 egz., po wzroście o 61,33 proc.

Podium uzupełnia „Echo Dnia” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zmniejszył się o 43,01 proc. do 416 egz. Tytuł ten jednak awansował z miejsca ósmego.

Największym wzrostem - o 306,52 proc. do 187 egz. - pochwalić się mógł „Dziennik Łódzki” (również Polska Press Grupa). Tytuł ten w zestawieniu był 10., po awansie z 21. lokaty.

Z kolei najwięcej stracił „Kurier Poranny” (także Polska Press Grupa), który w rankingu spadł z miejsca 12. na 23. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się o 94,92 proc. i ostatecznie wyniósł 25 egz.

E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.

Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” liderami sprzedaży e-wydań

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
AS
Wypadałoby swój tekst przed publikacją przeczytać, jasne by było, że "Kurier Poranny" nie może być jednocześnie liderem spadku (prawda) i wzrostu (fałsz; "Dziennik Łódzki")
odpowiedź