„CD-Action” liderem sprzedaży w 2017 roku. „PC Format” stracił najwięcej

W 2017 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród magazyny komputerowych i o grach był miesięcznik „CD-Action”. Wszystkie pisma zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „PC Format” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Średnia sprzedaż ogółem magazynu „CD-Action” (Wydawnictwo Bauer) w 2017 roku wyniosła 67 019 egz., czyli o 6,36 proc. mniej niż w 2016 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję zajął „PC Format” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 34 908 egz., po spadku o 15,92 proc. - największym w zestawieniu. Oczko niżej znalazł się „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie czasu zmniejszył się o 1,79 proc. do 32 303 egz.

Najsłabszy wynik odnotowało ostatnie pięć numerów magazynu „Chip” (Grupa Burda), który zajął miejsce czwarte - ostatnie. Średnia sprzedaż ogółem tego miesięcznika zmalała o 10,63 proc. do 8 042 egz.

Wydawnictwo Burda Media Polska postanowiło zakończyć wydawanie tego pisma (jego ostatni numer ukazał się w 4 kwietnia ub.r.). W lipcu ub.r. miał zostać zamknięty również serwis internetowy Chip.pl, ale część redakcji pisma założyła spółkę L-Space i zawarła umowę licencyjną z CHIP Holding na dalsze wydanie wersji on-line tego tytułu.

grafika

W grudniu 2017 roku sprzedaż ogółem lidera, czyli „CD-Action”, wyniosła 67 153 egz., po wzroście względem grudnia 2016 roku o 5,67 proc.

Dalej uplasował się „Komputer Świat” (34 013 egz.; wzrost o 18,02 proc. - największy w zestawieniu), który wyprzedził „PC Format” (31 500 egz.; - 25,37 proc. - jedyny w zestawieniu).

grafika

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu