SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Polityka” najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii w III kwartale. „Newsweek" sprzedaje 62 tys. egz.

Liderem sprzedaży wydania wśród tygodników opinii w trzecim kwartale br. była „Polityka”, a na podium znalazły się jeszcze „Gość Niedzielny” i „Newsweek Polska” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Article

W trzecim kwartale 2022 roku liderem średniej sprzedaży wydania w segmencie tygodników opinii była „Polityka” (Polityka). Jej wynik wyniósł 89 487 egz. - wynika z danych Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt PBC”, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugi był „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż wydania wyniosła 74 112 egz.. Katolicki tygodnik w znacznym stopniu dystrybuowany jest podczas mszy świętych.

Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą wydania na poziomie 62 307 egz. W maju br. szefem tygodnika przestał był Tomasz Lis, który tę funkcję piastował od kwietnia 2012 roku. Obowiązki redaktora naczelnego „Newsweek Polska” tymczasowo przejął Dariusz Ćwiklak, dotychczasowy wicenaczelny tygodnika. Od lipca funkcję pełni Tomasz Sekielski.

Dalej uplasowały się: „Sieci” (31 303 egz.), „Tygodnik do Rzeczy” (28 957 egz.), „Tygodnik Powszechny” (21 693 egz.), „Gazeta Polska” (19 161 egz.) oraz „Przegląd” (12 367 egz.;).

Wynik tytułu z przedrukami „Tygodnik Angora” wyniósł 169 031 egz.

Średnia sprzedaż wydania wszystkich - monitorowanych przez PBC „Audyt PBC” - tygodników opinii w pierwszym kwartale br. wyniosła 508 418 egz. (dane wraz z „Tygodnikiem Angora”).

Koniec miesięcznych danych o sprzedaży prasy

Polskie Badania Czytelnictwa opracowały z wydawcami nowy regulamin rozpowszechniania prasy, który wszedł w życie wraz z początkiem 2022 roku. Zmienił się również sposób raportowania rozpowszechniania prasy z miesięcznego na kwartalny (dane nadal ukazują się w rozbiciu na poszczególne miesiące, ale są udostępniane co kwartał).

Sprzedaż wydania to suma sprzedaży sprzedaży wydania drukowanego i sprzedaży e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Polityka” najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii w III kwartale. „Newsweek" sprzedaje 62 tys. egz.

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
go
a jaki jest trend?
odpowiedź
User
andyd
wszystkie trzy prawicowe tygodniki mają razem mniejszy nakład niż jedna Polityka
odpowiedź
User
hahaha
Śmieci i Od Rzeczy razem sprzedają mniej niż jeden Newsweek... LoL
odpowiedź