SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

„Gazeta Polska” i „Sieci” z największymi spadkami w pierwszym kwartale 2019 r.

W pierwszym kwartale 2019 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a na czele pod tym względem znalazła się „Gazeta Polska” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Article

Średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Instytut Gość Media) w pierwszym kwartale 2019 roku wyniosła 110 543 egz. Było to o 5,37 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Druga była „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 5,87 proc. do 93 981 egz.

Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 78 083 egz., po spadku o 10,60 proc.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 38 940 egz., po spadku o 22,38 proc. - drugim największym w zestawieniu.

Czołową piątkę zamyka konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 16,03 proc. do 31 380 egz.

Z kolei największy w zestawieniu spadek zanotowała „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), której wynik zmniejszył się o 23,19 proc. do 22 994 egz. Dziennik ten spadł z szóstego na siódme miejsce.

W marcu 2019 roku średnia sprzedaż ogółem lidera, czyli „Gościa Niedzielnego”, wyniosła 109 464 egz., po spadku o 6,27 proc. Na drugiej pozycji znalazła się „Polityka” (92 597 egz., w dół o 7,10 proc.), a na trzeciej - „Newsweek Polska” (71 876 egz., - 18,82 proc. - największy spadek w zestawieniu).

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Polska” i „Sieci” z największymi spadkami w pierwszym kwartale 2019 r.

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zagadka?
Spada sprzedaż, ponieważ czytelnik ma to samo w TVP.
38 2
odpowiedź
User
mariusz
Brawo Newsweek, róbcie tak dalej to za 4 lata znikniecie i nikt już nie będzie was kupował
18 45
odpowiedź
User
:D
Brawo Newsweek, róbcie tak dalej to za 4 lata znikniecie i nikt już nie będzie was kupował


To jakby gosc w Polnocnej Koreii ubolewal nad niedola Amerykanina :) Popatrz na sprzedaz i trendy "prawilnych" pisemek - jak mowi chinskie powiedzonko "zanim gruby schudnie, chudy zdechnie".
32 6
odpowiedź
User
Andrzej
A spółki skarbu państwa wciąż uważają, że najlepiej się reklamować w "Sieci" i "Gazecie Polskiej". Ciekawe dlaczego... ;)
33 3
odpowiedź
User
Jedryk
Oni się chyba z Polskim Radiem ścigają...
26 1
odpowiedź