SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sprzedaż „Wprost” spadła do 15 tys. „Tygodnik Powszechny” z największym wzrostem

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w lutym br. był „Gość Niedzielny”, ale największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny". Na czele spadków znalazł się tytuł „Sieci”, a sprzedaż „Wprost” spadła do najgorszego wyniku w historii - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Article

W segmencie tygodników opinii liderem pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w lutym 2018 roku wyniosła 117 835 egz. Było to o 5,25 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 14,61 proc. do 97 500 egz.

Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w lutym br. wyniosła 88 855 egz., po spadku o 12,93 proc.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 50 118 egz., po spadku o 26,06 proc. - największym w zestawieniu. Tygodnik ten do końca lipca ub.r. ukazywał się pod nazwą „W Sieci”. Wynika to z wydanego wyroku Sądu Apelacyjnego w Warszawie w procesie wytoczonym wydawcy przez Gremi Media.

Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 18,82 proc. do 36 357 egz.

Z ósmego na siódme miejsce awansował „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 29,33 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 29 394 egz.

Na ostatnim miejscu znalazł się „Wprost”, którego sprzedaż spadła do najgorszego wyniku w historii – 15 tys. egz.

W lutym br. w porównaniu do stycznia br. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii osiągnął „Przegląd” (Fundacja „Oratio Recta”), którego wynik zwiększył się o 6,78 proc.

Największy spadek, wynoszący 10,77 proc., zanotował tutaj „Wprost” (AWR „Wprost”).

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż „Wprost” spadła do 15 tys. „Tygodnik Powszechny” z największym wzrostem

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Reporter
Po Latkowskim już się nie podniosą. Na szajbusów trzeba uważać. Chyba że Pieniądze i Stołki zasilą jakimś funduszem na dodatek o lasach jak eksperta od ekologi Sakiewicza...
odpowiedź
User
red
Po Latkowskim mogli się podnieść. Niestety zatrudnili Wróblewskiego.
odpowiedź
User
Piotr
Sieci, Do Rzeczy czy Gazeta Polska ciągle spadają... Wszystkie ministerstwa i spółki państwowe mają obowiązek je kupować i nawet to nie pomaga? Kiepsko. Pytanie w takim razie jaka jest rzeczywista sprzedaż tych tygodników, po odliczeniu wyżej wymienionych "czytelników".
odpowiedź