SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Polityka” liderem tygodników opinii. Największy wzrost zanotowała „Gazeta Polska”

Nowym liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w kwietniu br. została „Polityka”, która wyprzedziła „Gościa Niedzielnego”. Katolicki tygodnik odnotował największy spadek w zestawieniu - największy wzrost zanotowały „Gazeta Polska” i „Newsweek” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Article

Nowym liderem sprzedaży w segmencie tygodników opinii została „Polityka” (Polityka), która awansowała z miejsca drugiego. Jej średnia sprzedaż ogółem w maju 2020 roku wyniosła 90 089 egz. Było to o 4,01 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP”, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Na drugie miejsce spadł „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 88 857 egz., po spadku o 15,37 proc. - największym w zestawieniu. Katolicki tygodnik w znacznym stopniu dystrybuowany jest podczas mszy świętych, które w maju z powodu pandemii COVID-19 mogły się odbywać przy ograniczonej liczbie wiernych.

Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik sprzedażowy w maju br. zwiększył się o 4,48 proc. do 76 559 egz.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 38 745 egz., po wzroście o 3,90 proc.

Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 11,09 proc. do 27 896 egz.

Największy wzrost zanotowała „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), której wynik zwiększył się o 6,53 proc. do 23 309 egz. Dziennik zajął siódme miejsce.

Sprzedaż wszystkich tygodników opinii spadła o 6 proc.

Średnia sprzedaż ogółem wszystkich - monitorowanych przez PBC „Audyt ZKDP” - tygodników opinii w maju br. wyniosła 589 733 egz. Była o 6,23 proc. niższa niż w maju 2019 roku. Od drugiej dekady marca br. w Polsce rząd wprowadził ograniczenia związane z epidemią COVID-19, m.in. zamknięto większość obiektów handlowych (poza sklepami spożywczymi, aptekami, piekarniami itp.), co utrudniło konsumentom zakup prasy.

Firma PMPG Polskie Media pod koniec marca poinformowała o zamknięciu drukowanej wersji „Wprost”. Uzasadniła, że pandemia koronawirusa mocno ogranicza obecnie dystrybucję pisma, uniemożliwi organizację eventów opartych na jego marce, natomiast już po jej przeminięciu odrobienie strat i utraconych relacji biznesowych potrwałoby miesiące.

Nadal działa serwis internetowy Wprost.pl, natomiast zespół redakcyjnych został zmniejszony do kilkunastu osób. Z tygodnikiem pożegnał się jego redaktor naczelny Marcin Dzierżanowski.

Ostatni numer drukowanej wersji „Wprost” ukazał się w poniedziałek, 30 marca w wyższej cenie i mniejszym nakładzie niż zwykle.

„Wprost” został już też wycofany z Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP”, dane dla lutowych i marcowych wydań tygodnika nie są już dostępne. W styczniu br. średnia sprzedaż ogółem „Wprost” wyniosła 13 429 egz., tytuł miał najsłabsze wyniki sprzedaży w wśród wszystkich tygodników opinii objętych badaniem.

W maju br. w porównaniu do kwietnia br. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii osiągnął „Gość Niedzielny”, którego wynik zwiększył się o 34,60 proc.

Największy spadek, wynoszący 7,61 proc., zanotował tutaj „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny).

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Polityka” liderem tygodników opinii. Największy wzrost zanotowała „Gazeta Polska”

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
a
ależ LIDER.... marne 2 tys. przewagi.....
odpowiedź
User
b
ależ LIDER.... marne 2 tys. przewagi.....

Przynajmniej stabilny, zwłaszcza w porównaniu z WICELIDEREM
odpowiedź
User
Bklg
Katolicy zawsze na końcu wygrywają.
odpowiedź