SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Sieci” z rekordowym spadkiem sprzedaży. „Tygodnik Powszechny” wyprzedził „Gazetę Polską”

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w sierpniu br. był „Gość Niedzielny”. Jedynym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na czele spadków znalazły się „Sieci” i „Gazeta Polska” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Article

W segmencie tygodników opinii liderem pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w sierpniu 2018 roku wyniosła 106 303 egz. Było to o 13,66 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 10,81 proc. do 96 292 egz.

Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w sierpniu br. wyniosła 89 661 egz., po spadku o 6,91 proc.

„Sieci” z największym spadkiem sprzedaży

Tuż za podium znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 43 056 egz., po spadku o 30,64 proc. - największym w zestawieniu. Tygodnik ten do końca lipca ub.r. ukazywał się pod nazwą „W Sieci”. Wynika to z wydanego wyroku Sądu Apelacyjnego w Warszawie w procesie wytoczonym wydawcy przez Gremi Media.

Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 16,49 proc. do 33 306 egz.

Z siódmego na szóste miejsce awansował „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł jedynym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 9,05 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 25 945 egz.

„Gazeta Polska” traci czytelników

Duży spadek zanotowała również wyprzedzona przez powyższy tytuł „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), której wynik zmniejszył się o 27 proc. do 24 856 egz.

W sierpniu br. w porównaniu do lipca br. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii osiągnął „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wynik zwiększył się o 9,10 proc.

Największy spadek, wynoszący 2,17 proc., zanotował tutaj „Tygodnik Powszechny”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Sieci” z rekordowym spadkiem sprzedaży. „Tygodnik Powszechny” wyprzedził „Gazetę Polską”

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Piotr
Ciekawe. Państwowe urzędy i spółki skarbu państwa muszą kupować "Sieci", a mimo to sprzedaż i tak leci. Cała sprzedaż trzyma się chyba na aparacie państwowym, tak to wygląda...
odpowiedź
User
walter
No cóż tępa propaganda Karnowskich przestaje działać. Pisowskim bezmózgą wystarczają kłamstwa całą dobę w TVP Info.
odpowiedź
User
YKK
Tuby propagandowe coś się przytkały. Albo ichni suweren przestał w ogóle czytać, albo nawet on się już zmęczył nachalną propagandą. PS Najlepiej zapytajmy o to miejscowych trolli "dobrej zmiany".
odpowiedź
User
rozbawiony socjalistami z piSSu
Elektorat pisowski w większości nie czyta. A jeśli nawet czyta, to nie rozumie przekazu. Zresztą po co ma czytać skoro wystarczy mu wiara w iluminacyjne objawienia Wodza?
odpowiedź
User
hehehe
Sprzedaż rekordowo spada, a reklam spółek skarbu państwa przybywa - widocznie SSP bardzo chcą dotrzeć do tego niewielkiego, ekskluzywnego grona czytelników.
odpowiedź