SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sprzedaż na Zalando wzrosła w pandemii o 30 proc.

Platforma e-commerce Zalando podała, że w 2020 roku wartość sprzedaży towarów wzrosła o 30,4 proc.  do 10,7 mld euro. Firma osiągnęła marżę operacyjną na poziomie 5,3 proc. Do 2030 roku Zalando chce zwiększyć roczną sprzedaż do 30 mld euro.

Z opublikowanego właśnie raportu finansowego Zalando za rok 2020 wynika, że wskaźnik GMV (wartość sprzedanych towarów brutto) wyniósł 10,7 mld euro co oznacza wzrost o 30,4 proc. rok do roku. Platforma informuje, że znakomity wynik zawdzięcza "rekordowemu poziomowi pozyskiwania nowych klientów i znakomitym wynikom Programu Partnerskiego".

Przychody w tym samym okresie wzrosły o 23,1 proc. do 8 mld euro. Zalando odnotowało skorygowany EBIT w wysokości 420,8 mln euro, co odpowiada marży w wysokości 5,3 proc.

- Rok 2020 był jak żaden inny. Skupialiśmy się na naszej długoterminowej wizji bycia punktem wyjścia dla branży modowej. W nadchodzących latach będziemy nadal koncentrować się na wzroście i inwestycjach długoterminowych - komentuje Co-CEO Zalando Robert Gentz.

Platforma dąży do zwiększenia wolumenu sprzedaży do ponad 30 miliardów euro do 2025 roku. W perspektywie długoterminowej, Zalando aspiruje do obsługi ponad 10 proc. europejskiego rynku mody wartego 450 miliardów euro.

W czwartym kwartale 2020 roku Program Partnerski odpowiadał za 24 proc. wartości sprzedaży Zalando. Na koniec 2020 roku, ponad 2 400 sklepów dołączyło do platformy poprzez program Connected Retail.  Tylko do końca lutego br. do programu dołączyło kolejne ponad 3 400 sklepów.

- Rozwój Connected Retail pokazuje jak wartościowa dla sprzedawców jest kombinacja sprzedaży zarówno offline, jak i online - mówi co-CEO Zalando David Schneider.

Zyski Zalando szybują w pandemii

W pierwszym kwartale br. wartość sprzedaży towarów na Zalando wzrosła o około 50 proc. Firma spodziewa się wzrostu GMV o 27-32 proc. do 13,6-14,1 mld euro w 2021 roku. Oczekuje też, że przychody wzrosną o 24-29 proc. do 9,9-10,3 mld euro, a skorygowany EBIT wyniesie 350-425 mln euro. Firma zapewnia, że będzie inwestować w infrastrukturę logistyczną i platformę technologiczną, na co wyda 350-400 mln euro w 2021 r.

W 2020 roku, Zalando zwiększyło swoją bazę aktywnych klientów o 25 proc. do 38,7 mln. Platforma przypisuje ten wynik "wzmocnieniu swojego zaangażowania w relacje z klientami na obecnych rynkach".

Zalando zapowiada wejście w tym roku do ośmiu kolejnych krajów - Chorwacji, Estonii, Łotwy, Litwy, Słowacji i Słowenii. Na Węgrzech i w Rumunii platforma chce zadebiutować w 2022 roku.

Firma podkreśla, że zmniejszyła emisję gazów cieplarnianych o 64 proc. od 2017 r. i prowadzi własną działalność w 100 proc. z odnawialnych źródeł energii. W 2020 r. sprzedaż bardziej zrównoważonych produktów stanowiła około 16 proc. GMV, w porównaniu z około 7 proc. w 2019 r.

Zalando stawia sobie za cel zwiększenie tej wartości do 25 proc. (wcześniej 20 proc.) do 2023 r., jednocześnie zaostrzając kryteria zrównoważonych produktów. Pełne szczegóły dotyczące osiągnięć Zalando można znaleźć w pierwszym niezależnym rocznym raporcie z postępów w zakresie zrównoważonego rozwoju.

 - Dzięki naszej skali i pozycji na rynku, mamy szansę na wprowadzanie pozytywnych zmian w branży modowej. Jeśli chcemy zbudować punkt wyjścia dla mody oraz zdobyć serca i umysły konsumentów, musimy być częścią rozwiązania problemu, przed którym wspólnie stoimy - ocenia Rubin Ritter, co-CEO Zalando.

Rubin Ritter żegna się z zarządem Zalando  

Po ogłoszeniu przez Rubina Rittera rezygnacji ze stanowiska w zarządzie, po zbliżającym się walnym zgromadzeniu Zalando ogłosi nowy skład zarządu od 1 kwietnia 2021 r.

"Rubin Ritter będzie aktywnie wspierał zespół aż do jego odejścia po walnym zgromadzeniu" - przekazała firma w komunikacie.

Założyciele Zalando Robert Gentz i David Schneider nadal będą kierować firmą na stanowiskach co-CEO. Robert Gentz będzie odpowiedzialny za kierowanie długoterminową strategią rozwoju, a także nadzorowanie kwestii korporacyjnych. David Schneider będzie nadal definiować i kierować strategią skierowaną do partnerów marki oraz czuwać nad działaniami Zalando w zakresie zrównoważonego rozwoju, różnorodności i integracji.

Rada nadzorcza powołała Astrid Arndt na nowo utworzone stanowisko chief people officer na posiedzeniu zarządu w poniedziałek 15 marca 2021 r. Astrid Arndt kieruje zespołami People & Organization w Zalando od 2019 roku, a do firmy dołączyła w 2018 roku.

Obecny dyrektor ds. technologii, Jim Freeman, będzie wprowadzał na rynek i rozwijał ofertę konsumencką Zalando w nowo utworzonej roli chief business and product officer. David Schröder nadal będzie nadzorował rozwój finansowy grupy jako Dyrektor Finansowy.

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż na Zalando wzrosła w pandemii o 30 proc.

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Andrzej
A ja odwracam się powoli od Zalando. Coraz bardziej irytują mnie zakupy w internecie. Oni inwestują, walczą o zyski - a mogli by skupić się porządnie na tym, żeby człowiek był w stanie dostać zamawiany ciuch w odpowiednim rozmiarze, a nie wieczne nietrafienia i odsyłania, bo każda marka i dla każdego kroju wyobraża sobie rozmiary M i L najwyraźniej inaczej.
Zalando było super, kiedy wiele popularnych marek nie dostarczało do Polski (jest ich już niewiele), miało bardzo drogą dostawę (w ostatnim roku marki ze średniej półki premium radyklanie obniżyły kwotę za dostawę, zaczęły uruchamiać punkty odbioru do których dostawa jest darmowa itp.). Liczyło się też zawsze to, że jest długi okres zwrotu, ale wszyscy wydłużają...
odpowiedź